“Prima maşină”, programul susţinut de Asociatia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile

0
385

Dealerii auto cer pe aceeaşi voce lansarea unui program de finanţare şi garantare a achiziţiei primului autoturism, asta după ce programul Rabla nu mai este viabil. “Prima maşină” este programul susţinut de Asociatia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), adică prag maxim de 15.000 sau chiar de 35.000 de euro cu TVA inclusă.

La nivelul Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autombile se vorbeşte pe aceeaşi voce. Atât membrii APIA, cât şi producătorii sau importatorii, susţin că programul Rabla şi-a făcut treaba în perioada de debut şi de vârf a crizei, iar eficacitatea programului a scăzut în ultimii ani de aplicare, mai ales anul trecut. Pe lângă acestea, programul a condus la o depreciere accentuată a valorii reziduale a maşinilor, prin presiunea exercitată asupra preţurilor de tranzacţionare. „Acest lucru a încurajat tendinţe nedorite pe piaţa auto, multe dintre mşinile noi declarate ca vâdute în România, găsindu-şi apoi proprietari în celelalte ţări membre ale Uniunii Europene”, a subliniat Brent Valmar, vicepreşedintele APIA.

Finanţarea maşinilor noi, calea corectă pentru înnoirea parcului auto

Reprezentantul Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autombile a mai spus că membrii reţelelor de distribuţie din România nu au mai reuşit să desfăşoare o activitate profitabilă şi astfel o parte dintre ei se confruntă cu situaţii de insolvenţă, fie au fost nevoiţi să îşi oprească programele de dezvoltare”. Finanţarea maşinilor noi este calea corectă pentru înnoirea parcului auto. De aceea APIA este preocupată şi de modernizarea sistemului actual de taxe şi impozite referitor la industria auto, în sensul că prin adaptarea atât a taxei de poluare, cât şi a impozitului anual să se susţină posesia de maşini cât mai tinere, care înglobează tehnologii de ultimă oră, precum şi în ceea ce priveşte poluarea şi siguranţa.