Soare, CFR Marfă: Disponibilizările au început, ultimul om din cei 2.500 pleacă până la finele lunii

0
326

CFR Marfă a început în această săptămână procedurile de disponibilizare a 2.500 de angajaţi, care vor primi preavizele, plecările efective urmând să aibă loc în a doua parte a acestei luni, a declarat, ieri, directorul comercial al transportatorului feroviar de marfă, Ion Soare. „Nu m-am ocupat personal de problema aceasta a disponibilizărilor, dar cunosc, pentru că lucrez în firmă, se urmează paşii legali. Săptămâna aceasta a demarat efectiv procesul de restructurare a celor 2.500 de salariaţi. (…) Oamenilor li se vor da preavize, se urmează paşii legali. Efectiv din firmă probabil că vor pleca în a doua parte a lunii iulie”, a declarat Ion Soare, director comercial al CFR Marfă, la conferinţa Mediafax talks About Transport&Logistics, răspunzând unor întrebări pe acest subiect. El a estimat că procesul de disponibilizare va fi finalizat până la sfârşitul acestei luni. Guvernul a autorizat săptămâna trecută plata din bugetul asigurărilor pentru şomaj a venitului de completare pentru angajaţii care vor fi disponibilizaţi de la compania CFR Marfă, reprezentând aproape 30% din numărul actual de salariaţi. Pentru cei 2.500 angajaţi care vor fi disponibilizaţi, Ministerul Transporturilor a calculat un necesar financiar, aferent doar acestui an, pentru venitul de completare de 16,9 milioane lei. În funcţie de vechimea în muncă a salariaţilor, cei disponibilizaţi vor beneficia de 12 – 24 salarii compensatorii, în valoare maximă de 1.625 lei/lună. Guvernul s-a angajat faţă de FMI la o restructurare agresivă a companiei CFR Marfă şi continuarea procesului de privatizare cu un investitor strategic. Angajamentul a fost asumat după ce, în luna iunie a anului trecut, compania GFR, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarată câştigătoare în procesul de privatizare a companiei feroviare, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni. Tranzacţia nu a fost finalizată însă până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra operaţiunii.