Parlamentul European a aprobat săptămâna aceasta o propunere care consolidează drepturile pasagerilor şi limitează la o listă închisă numărul „circumstanţelor extraordinare” pe baza cărora transportatorul aerian poate refuza pasagerilor dreptul la compensare. Se previne, astfel, situaţia în care companiile aeriene pun refuzul de a plăti compensaţii pe seama altor motive decât cele indicate în regulament. „Creşterea numărului de pasageri a fost uneori însoţită, în ultimii ani, de practici neloiale şi de reducerea calităţii serviciilor. Statisticile arată că mulţi pasageri nu-şi cunosc drepturile. Mai mult, cei care le cunosc sunt reticenți în a cere compensaţii din cauza costurilor ridicate și a procedurilor complicate. Situația trebuie să se schimbe, iar raportul votat astăzi este un pas în direcţia cea bună….”, a precizat deputatul european Marian-Jean Marinescu. Raportul introduce, printre altele, obligaţia companiilor aeriene de a avea un punct de contact în toate aeroporturile în care operează.