Fără publicitate pe spațiile verzi din Craiova

0
387

Primăria Craiova a întocmit regulamentul privind autorizarea și amplasarea mijloacelor de publicitate în municipiul și îl va supune unei dezbateri publice la sfârșitul acestei luni. Printre altele, sunt reguli stricte pentru publicitatea care se va face în centrul istoric, precum și în toată zona centrală. Se interzice orice formă de publicitate pe spațiul verde, în parcurile și grădinile publice din Bănie.

Regulamentul poate fi consultat pe site-ul Primăriei Craiova până pe data de 25 decembrie, când va fi supus unei dezbateri publice. Până atunci, cetățenii sunt așteptați cu propuneri și sugestii pe care le pot depune la Centrul pentru Informare și Audiențe din cadrul Primăriei sau prin fax și email. Regulamentul va fi, în cele din urmă, supus votului consilierilor municipali și, dacă aceștia își vor da acordul, va fi aplicat cel mai probabil începând cu prima zi a anului viitor.

Șase zone cu publicitate restrânsă

Potrivit acestui document, cei care vor dori să facă publicitate în Craiova trebuie să țină cont de faptul că vor avea de ales între două zone, o zonă cu publicitate restrânsă și o zonă cu publicitate lărgită. În prima categorie se regăsesc șase obiective, și anume centrul orașului, centrul istoric, monumentele istorice, parcurile, grădinile publice și spațiile verzi, locurile de joacă pentru copii și incintele aferente școlilor și grădinițelor sau altor structuri de învățământ din Craiova.

Promoțiile – publicitate temporară

Regulamentul vine cu restricții diferite pentru fiecare categorie în parte. În centrul orașului și în centrul istoric vor fi acceptate doar panourile luminoase sau neluminoase care aparțin firmelor comerciale și instituțiilor publice care își au sediul aici, însă cu condiția să respecte arhitectura clădirilor. În aceste zone este acceptată și publicitatea temporară, cum ar fi cea care anunță promoții, meniul unui local de alimentație publică sau promovarea unor evenimente culturale.

Reclamele sunt interzise pe pasaje

În parcurile și grădinile publice, ca și pe spațiile verzi din Craiova nu se va putea amplasa nici o formă de publicitate. Regulamentul interzice publicitatea de orice fel și în intersecții sau în giratorii, pe stâlpii de electricitate, telecomunicații sau care susțin semafoarele. De asemenea, nu vor fi permise afișaje pe pereții pasajelor subterane și supraterane, în cimitire și pe arborii municipiului. Printre altele, în incinta școlilor și grădinițelor nu este voie să se facă reclamă la țigări, alcool și acte de violență.

Amplasamentele se vor licita

Celelalte zone din Craiova vor fi destinate pentru publicitatea lărgită și nu vor exista restricții de amplasare a panourilor publicitare. Amplasamentele vor fi scoase la licitație de către municipalitate, iar câștigătorii vor încheia contracte de concesiune cu autoritatea locală. Pentru panouri, ecrane, firme luminoase sau neluminoase și steaguri publicitare este nevoie de obținerea unei autorizații de construire, iar pentru bannere, mesh-uri, panouri publicitare mobile sau proiecte publicitare speciale se eliberează doar un aviz de amplasare.

Sancțiuni pentru publicitatea ilegală

În toate cazurile, se plătește o taxă de publicitate, iar în unele situații – cum este publicitatea pe clădiri care sunt monumente istorice – este nevoie în plus și de acordul Direcției de Patrimoniu din cadrul Primăriei Craiova. Regulamentul stabilește cât de mari vor fi panourile acceptate în intravilan ( 4X3 metri), detalii de amplasare în teren pentru fiecare tip de publicitate, fiind indicate strict distanțele de la sol, față de vecinătate, de amplasare pe fațadele clădirilor de locuit și nu numai. De asemenea, autoritățile locale au stabilit și sancțiunile pe care le vor primi cei care vor face publicitate ilegală în Craiova.