Profesorii de la Şcoala Gimnazială “Gheorghe Bibescu” din Craiova, curs de perfecţionare în Malta

0
761
Profesorii de la Școala Gimnazială „Gheorghe Bibescu” Craiova își îmbogățesc experiența didactică participând la un curs de formare în Malta , unitatea de învăţământ fiind  acreditată ERASMUS+ în domeniul Educație Școlară încă din 2020.
Primul proiect de mobilitate în cadrul acreditării (nr. de referință: 2021-1-RO01-KA121-SCH- 000003206) a început la data de 01.09.2021 și se va termina la data de 30.11.2022. Al doilea proiect de mobilitate în cadrul acreditării (nr. de referință: 2022-1-RO01-KA121-SCH-000052669) a început la data de 01.06.2022 și
se va termina la data de 31.08.2023. Are un buget de 39,040.00 de euro și are ca obiectiv îmbunătățirea metodelor de
predare în vederea livrării unui act didactic modern și inovator. Șaisprezece profesori din învățământul preșcolar/primar/gimnazial ai școlii noastre vor beneficia de formare europeană pentru creșterea succesului școlar și îmbunătățirea calității demersului educațional.
Astfel, în perioada 23.10.2022-29.10.2022, patru cadre didactice de la Școala Gimnazială „Gheorghe Bibescu” au participat la cursul de formare ”Innovative Teaching Methods – The Golden Door for the Future of Our Schools” în Senglea, Malta. “La sfârșitul acestui training furnizat de NEW HORIZONS MALTA, participanții au putut: să înțeleagă consecințele aplicării metodelor inovatoare în ceea ce privește motivația elevilor; să învețe noi activități non-formale, instrumente, metode și să împărtășească cele mai bune practici; să înțeleagă principiile educației non-formale, în contextul învățării prin cooperare, blended learning; să folosească învățarea experiențială în activitățile didactice pentru a crește motivația și entuziasmul elevilor de a învăța; să încurajeze profesorii să folosească metode inovatoare pentru a sprijini și motiva elevii și pentru a face lecțiile
mai atractive; să dezvolte o mai bună înțelegere a diferențelor dintre învățarea formală, non-formală și informală, precum și a
principiilor de bază ale educației non-formale; să învețe cum să folosească educația în aer liber pentru dezvoltarea personală, socială și relațională (de exemplu, încredere în sine, team building, leadership…); să afle mai multe despre tendința emergentă de integrare a metodelor de lucru non-formale în parcursurile de
educație formală; să practice și să adauge la know-how-ul lor activități non-formale concrete, metode moderne de lucru și
instrumente transferabile în practică; la o înțelegere mai profundă a dinamicii care se întâmplă între grupuri; să încurajeze profesorii să fie creativi și să facă tot posibilul pentru a stimula creativitatea elevilor lor; să conștientizeze rolul dezvoltării personale și profesionale ca factor de calitate în procesul de predare”, a precizat prof. Mirela Voicu, coordonator de proiect.
Cursul de formare derulat în Malta s-a înscris în cadrul proiectului de Acreditare ERASMUS+, Acțiunea Cheie 1 – Educație Școlară – Mobilitatea persoanelor în scopul învățării, nr. 2022-1-RO01-KA121-SCH-000052669, finanţat prin programul ERASMUS+ al Uniunii Europene.