”Voltaire”, în primele şase licee ale județului Dolj

0
1130
Înființat în 2015, sub egida Universității din Craiova, cel mai tânăr liceu din regiunea Olteniei se poate mândri cu nenumărate rezultate remarcabile. Încăde la început, elevii care au alesaceastăunitate de învățământau fost atrași de filosofia sa de existență, care gravitează în jurul unor constante precum: flexibilitate, inovație, dimensiune practică, multiculturalism, inteligență emoțională. Așa se face că rezultatele nu au întârziat să apară, numele liceului regăsindu-se, încă din primul an, pe numeroase diplome obținute de copii la concursuri și olimpiade.
 Odată cu sporirea efectivelor claselor, s-au înmulțit și performanțele, elevii purtând cu mândrie în semnele identitare ale liceuluilor, chiardacă nu au fost deloc puține cazurile în care aceștia s-au confruntat cu atitudinea rezervată sau chiar sfidătoare a celor care își manifestau neîncrederea în reușitele acestei unități școlare.
Ei bine, acum, la sfârșitul primului ciclu de învățământ, ”Voltaire” se numără în primele şase licee ale județului Dolj, aflându-se în clasament imediat după colegiile de prestigiu, cu tradiție de sute de ani, ceea ce demonstrează faptul că un învățământ de calitate se realizează atunci când intențiile și acțiunile unei întregi echipe, alcătuite din cadre didactice, elevi și părinți, sunt orientate în aceeași direcție!
Câteva date statistice cu privire la Liceul ”Voltaire” din Craiova indică următoarele:
-timp de 2 ani consecutiv (2016-2017, 2017-2018) a fost desemnat Liceul Anului în cadrul ”Competiției Tinereții”, un proiect de anvergură pluridisciplinar;
-elevii liceului au beneficiat în fiecare an, timp de câteva luni, de ajutorul unor stagiari ai universităților din Franța, care le-au înlesnit dobândirea competențelor de exprimare orală și scrisă în limba franceză;
-este singura unitate din județ care derulează programul ”Școala după școală”, gratuity pentru elevi, în care se desfășoară activități extrașcolare sau pregătiri la diferite discipline, în vederea atingerii performanței;
-12 calificări la etapele naționale ale olimpiadelor școlare, recompensate cu premii și mențiuni, la discipline precum: limba și literature română, limba franceză, limba spaniolă, limba italiană, limba latină;
-zeci de calificări la etapele județene ale olimpiadelor școlare;
-sute de premii la concursuri județene, regionale, naționale și internaționale la toate disciplinele școlare;
-în 2019, ”Voltaire” a primit titlul de ”Școală Europeană”, grație programelor Erasmus+ derulate, dar și parteneriatelor cu ambasade, universități și școli din Uniunea Europeană;
-95,5% promovabilitate la examenul de bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2019, mulți dintre absolvenți obținând note de 10 la diversele probe scrise;
-cerere sporită a absolvenților de gimnaziu pentru admiterea în liceu, în vedereaocupării locurilor din clasele cu specializări precum: științe ale naturii, filologie bilingv franceză, științe sociale intensiv franceză;
-liceul este membru de proiect în zeci de programe Erasmus+, e-Twinning etc, prin urmare, încei 4 ani de existență, o mare parte dincei 320 de elevi ai liceului au putut beneficia de mobilități multiple în țările partenere;
-liceul este înfrățit cu unități școlare din spațiul francofon și primește sprijinul unor instituții de prestigiu precum Ambasada Franței în Romania, Agence Universitaire de la Francophonie, Grupul Ambasadelor, Delegaţiilor şi Instituţiilor Francofone din România (GADIF), Institutul Francez etc. 
Așadar, cum își vede Liceul ”Voltaire” viitorul ?
Profesorii și elevii interpelați au convingerea că limbile străineînvățate, experiențele acumulate și portofoliul de activități derulate vor da fiecărui tânăr şcolit la ”Voltaire” prioritate în societatea concurențială în care trăim, din moment ce toate demersurile sunt centrate pe elev și pe nevoile acestuia. Astfel, există toate premisele ca Liceul ”Voltaire”din Craiova să devină, prin permanenta sa deschidere către inovație, un adevărat reper la nivel național, al cărui obiectiv să fie atingerea excelenței în educație care să asigure, în mod responsabil, viitorul elevilor săi.