Ieri, la Hotelul Ramada din Craiova, s-a desfășurat seminarul de informare “Soluții financiare de susținere a mediului antreprenorial“, organizat de Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii, în parteneriat cu Banca Transilvania. În cadrul seminarului au fost prezentate soluțiile de finanțare și garantare destinate antreprenorilor aflați la început de drum, declarați admisi în Programul Start-Up Nation 2018-2019, care intenționează să acceseze creditul punte de la Banca Transilvania, garantat de Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii (FNGCIMM).
FNGCIMM s-a pozitionat în campania 2017-2018 ca principal susținător al start-up-urilor declarate eligibile, obligațiile de rambursare fiind garantate de către FNGCIMM în proporție de maxim 80%, pentru beneficiarii programului care au solicitat creditul punte.
Un element de noutate pe care reprezentanții FNGCIMM au ținut să-l comunice antreprenorilor prezenți, a fost că de la data de 25 iulie 2019, urmare a dinamicii pozitive a rezultatelor înregistrate în activitatea de garantare a creditelor acordate în cadrul Programului Start-up Nation și eficientizării unor mecanisme interne ale societății, FNGCIMM a redus comisionul de garantare până la 1,95% din valoarea garanției acordate. Comisionul de garantare este o cheltuială eligibilă, care poate fi decontată din ajutorul financiar nerambursabil acordat în cadrul programului Start Up Nation. “Ne propunem să fim un partener activ al IMM-urilor, atent la nevoile reale ale acestora. Pentru a facilita accesul antreprenorilor la sursele de finantare, suntem preocupați să oferim un nivel confortabil al costurilor de garantare. În acest sens, pentru programul Start-Up Nation, am reevaluat riscul asociat acordării garanțiilor și am ajustat comisionul aferent acestui program până la 1,95% din valoarea garanției acordate“, a declarat Gheorghe Lăpădat.
Alături de directorul FNGCIMM, la eveniment a mai participat şi Stere Farmache, preşedinte al Directorului Fondului Român de Contragarantare (FRC), care a explicat ce este acest FRC, subliniind faptul că prin această instituţie financiară specializartă se acordă contragaranţii, într-un sistem asemănător cu cel al asigurării-reasigurării.
Produse de finanţare alternative din portofoliul Băncii Transilvania
Alte subiecte de interes abordate în cadrul evenimentului au vizat prezentarea programelor de sprijin destinate dezvoltarii mediului de afaceri accesibile prin intermediul Camerei de Comert şi Industrie a judeţului Dolj şi al Agenţiei pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Atragere de Investiţii şi Promovare a Exportului Craiova, precum şi produse de finanţare alternative din portofoliul Băncii Transilvania. „Vreau să mulţumim în primul rând partenerilor noştri cu care am pornit la drum. A fost un drum lung, anevoios, pentru că am derulat împreună aproape cel mai mare proiect de finanţare a tinerilor, peste 10.000 de beneficiari. Dar pentru că s-a amintit de acest ecosistem şi pentru că suntem cu toţii parte, aş dori să găsim împreună cele mai bune soluţii pentru beneficiari. Totodată, aş vrea să vă spun că în ultimii ani am participat la astfel de evenimente, unde a fost aminti acest ecosistem antreprenorial, acest ecosistem care la noi este destul de tânăr. Dacă ar fi să-l compar cu cel din celelalte ţări, aş putea să spun că este un copil care nu a trecut de clasele primare şi ca orice copil are nevoie de foarte multe instrumente : de educaţie, de mentorat, de legislaţie, de oameni dedicaţi, etc. Anul acesta Banca Transilvania a împlinit 25 de ani de la înfiinţare şi rămâne în continuare un actor esenţial, catalizator care face posibilă finanţarea. Suntem banca oamenilor întreprinzători. În BT Club sunt înscrişi peste 25.000 de membri. Vrea să vă spun că în cadrul BT mic, înfiinţat în 2016, peste 10.000 ”, a subliniat Leonard Cornoiu, director Programe Europene, în cadrul Băncii Transilvania.
Comisionul se va aplica garanţiilor noi emise în favoarea beneficiarilor
Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM) este unul dintre principalii parteneri ai Programului guvernamental Start-Up Nation, oferind şi în cadrul celei de- a doua ediţii a programului un produs de garantare dedicat pentru creditele punte acordate de CEC Bank şi Banca Transilvania. FNGCIMM s-a poziţionat în campania 2017-2018 ca principal sustinator al start-up-urilor declarate eligibile si care au solicitat creditul punte, obligatiile de rambursare fiind garantate de catre FNGCIMM in proportie de maxim 80%. Comisionul se va aplica garanţiilor noi emise în favoarea beneficiarilor Programului Start -up Nation, inclusiv celor care au situaţii financiare incheiate, cu conditia ca la data solicitarii creditului garantat sa aiba o vechime mai mica de 36 de luni de la data infiintarii. Începand cu data de 25 iulie 2019, ca urmare a dinamicii pozitive a rezultatelor înregistrate în activitatea de garantare a creditelor acordate în cadrul Programului Start-up Nation şi eficientizării unor mecanisme interne ale societatii, FNGCIMM a redus comisionul de garantare până la 1,95% din valoarea creditului. “Reducerea costurilor de finanţare reprezinta unul dintre importantele deziderate ale IMM-urilor în accesarea surselor de finantare. Aşadar, am reevaluat riscul asociat acordarii garanţiilor în cadrul Programului START-up Nation şi, pentru a oferi un raspuns adecvat cerinţelor specifice ale partenerilor noştri, am ajustat costurile practicate tocmai pentru a crea premisele unei facilitări a accesului la creditare” a declarat Gheorghe Lapadat,director general FNGCIMM. Comisionul de garantare este o cheltuială eligibilă, care poate fi decontata din ajutorul financiar nerambursabil acordat in cadrul programului Start Up Nation. Pentru prima etapa a Programului Start-up Nation, FNGCIMM a fost un partener activ pentru circa 5100 de antreprenori aflati la inceput de drum, garantând credite de aproape 1 miliard de lei.
Gabriel Vlăduţ, preşedintele CCI Dolj :
„Apreciez în mod deosebit această posibilitate de prezentare a surselor de finanţare cu surse pentru sprijinirea proiectelor pe care dumneavoastră doriţi să le implementaţi. Pot să spun că este un mecanismm cu totul deosebit pentru această regiune, care se află pe penuntimul loc în ţară ca PIB pe cap de locuitor, o regiune în care aproape 90% sunt întreprinderi mici şi mijlocii, cu precădere către întrepridnerile mici şi foarte mici. Este necesar să avem mai multe firme cu valoarea adăugată ridicată, firme care să participe la internaţionalizare afacerilor, firme capabile pentru export, firme care să creeze brand, atât pentru ele, cât şi pentru această regiune”
Radu Ghinea, directorul Agenției pentru IMM-uri, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului Craiova (AIMMAIPE) :
“Într-adevăr, sunt mult mai multe constrângeri decât oportunităţi, din păcate. Cu toate acestea Start-ul Nation este una dintre oportunităţi. Studiile sună foarte bine, iar dacă tot vorbim de studii, trebuie să ştiţi că până-n 2017, tendinţa către antreprenoriat ducea spre zero, acum înţeleg că 6 din 10 tineri doresc să intre în domeniul ăsta al antreprenoriatului şi asta se datorează în mare parte programului Start-up Nation. Acesta este doar unul dintre programele pe care noi le derulăm, programe menite să sprijine sistemul de business. Într-adevăr este un program facil, dar nu este un program gratuit…”
Acest site utilizează cookie-uri | Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.Sunt de acord