Aleşii locali au aprobat tarifele pentru ridicarea maşinilor / „Nu va fi o vânătoare de maşini!”

0
415

CL Craiova a aprobat, în şedinţa de săptămâna trecută, tariful de 300 lei pe vehicul pentru ridicarea maşinilor parcate neregulamentar. Consilierii opoziţiei au pus problema locurilor de parcare, spunând că sunt insuficiente în raport cu numărul mare de maşini, precum şi a cuantumului tarifului care şi acesta ar fi prea mare. Autorităţile locale au arătat că, din contră, tarifele de la Craiova sunt printre cele mai mici din ţară.

ridicari 1Consiliul Local Craiova a aprobat, în şedinţa de joia trecută, tariful de 300 lei pe vehicul (inclusiv TVA), pentru ridicarea şi transportul maşinilor  staţionate şi parcate pe domeniul public sau privat al municipiului Craiova şi de 150 lei pe vehicul (inclusiv TVA) pentru situaţia în care proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării şi este de acord cu suportarea acestor cheltuieli. Prin aceeaşi hotărâre de CL a fost aprobat, cu majoritate de voturi, şi tariful de depozitare a vehiculelor staţionate şi parcate neregulamentar în Craiova, în cuantum de 10 lei pe zi (inclusiv TVA), începând cu ziua următoare momentului depozitării, cu specificaţia că acest tarif nu estefracţionat pe intervale de ore.

”Locurile de parcare sunt insuficiente”

Consilierul PNL, Flavius Sirop, a afirmat că taxa de 300 lei pe maşină este prea mare pentru locuitorii Craiovei, în condiţiile în care nivelul salariilor nu este dintre cele mai mari din ţară, locurile de parcare sunt insuficiente, iar în alte oraşe din ţara această taxă este mult mai mică. ”Ideea în sine nu este rea, pentru că este normal să existe o disciplină în acest sens. Noi, consilierii PNL, acum câteva luni ne-am opus introducerii acestei taxe până când vom avea suficiente locuri de parcare şi menţin acest punct de vedere. Adică noi nu avem suficiente locuri de parcare şi plecăm după ridicare de  maşini, ceea ce nu mi se pare normal. Întâi să construim şi după aceea să sancţionăm. De asemenea, dacă totuşi vreţi să puneţi în practică acest lucru şi să ne apucăm să umblăm după şoferi şi maşini, măcar haideţi să fim puţin rezonabili la tarife”.

Liberalii vor tarife ca în sectorul 4 Bucureşti

Consilierul liberal le-a spus colegilor, în plen, că s-a documentat ce tarife se practică în alte municipii din ţară şi a constatat că sunt municipii care taxează mai mult pe şoferii indisciplinaţi, dar sunt şi alte zone, cum ar fi sectorul 4 Bucureşti, unde tarifele sunt mai mici. ”Am căutat şi eu tarifele din alte oraşe din ţară, şi deşi unele erau mai mari decât propunerea dumneavoastră, am constat că în unele zone, cum este de exemplu Sectorul 4 din Bucureşti, taxa de ridicare şi transport este de 75 lei şi nu se percepe tarif de depozitare. Noi avem o propunere de 300 de lei pentru ridicare şi transport, pentru că noi suntem la Craiova şi suntem mai bogaţi şi 10 lei/zi taxa de depozitare. Măcar dacă tot vreţi să treceţi acest proiect modificaţi cuatumul acestei taxe pentru că mi se pare mare, în acest moment”, a spus Flavius Sirop.

„Să nu se umble după şoferi peste tot!”

Consilierul PNL a mai afirmat că şoferul, în cazul în care a greşit, este deja sancţionat de către Poliţia Rutieră sau de către Poliţia Locală, motiv pentru care această sancţiune ar trebui aplicată în cazuri speciale, cum ar fi atunci când se parchează pe o trecere de pietoni sau se blochează accesul într-un spital, „dar să nu se umble după şoferi peste tot, pe unde se ştie că ar putea parca”. Liberalul Flavius Sirop a întrebat apoi conducerea Primăriei Craiova de ce nu a fost achiziţionat, până acum, utilajul de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar, în condiţiile în care au fost alocaţi bani de la buget în acest sens, iar ridicarea maşinilor urmează să se facă cu utilaje închiriate.

Autorităţile spun că sunt cele mai mici tarife din ţară

ridicari 2Răspunsul a venit din partea administratorul public al Craiovei, Sorin Manda. Acesta a explicat că, în Craiova, sunt cele mai mici tarife de ridicare din ţară, cu excepţia Sectorului 4 Bucureşti. ”Domnule consilier, vorbeaţi de tarife şi aţi ales doar un exemplu care v-a căzut dumneavoastră bine. Eu vă dau exemple de tarife din alte municipii de talia Craiovei: la Sibiu este 450 de lei, la Cluj-Napoca este 490 de lei, la Timişoara este 450 de lei, la Alba Iulia – 417 lei, la Buzău -500 lei, la Iaşi – 450 lei, la Ploieşti 450 lei. Deci toate tarifele sunt mai mari decât la Craiova. Există doar precedentul pe care l-aţi menţionat la Primăria Sectorului 4”, a arătat Sorin Manda.

„Șoferii îşi asumă când încalcă regulile de circulaţie”

Pornind de la partea de venituri, reprezentantul municipalităţii a ţinut să îi răspundă consilierului liberal printr-o comparaţie. „În urmă cu câţiva ani, când domnul Florescu (n.r. – Marinel Florescu, consilier local PNL) era director la RAT, taxa era tot de 300 de lei, la un salariu minim de 750 lei. Acum salariul minim este 1.450 lei. Nu înţeleg de ce faceţi atât tam-tam pentru nişte persoane care are ele să încalce legea, codul rutier”, a mai spus Sorin Manda. Acesta a mai afirmat că nu se intenţionează să se pornească o ”vânătoare de maşini”, însă sunt persoane care, deşi văd semnul de staţionare interzisă sau trecerea de pietoni, trotuare, aleg să parcheze acolo, prin urmare îşi asumă plata unei penalităţi.

RAT Craiova închiriază două autospeciale

Referitor la ridicarea maşinilor parcate neregulamentar pe domeniul public cu ajutorul unor utilaje închiriate, Manda a afirmat că Regia de Transport Craiova, după ce i-a fost delegat serviciul de ridicare, şi-a modificat bugetul şi lista de achiziţii pentru a-şi cumpăra propriile utilaje de ridicare, însă există un termen pentru demararea acestei activităţi impus de CL. „Procedura de licitaţie este de durată, motiv pentru care au ales să închirieze pentru o perioadă de timp determinată asemenea maşini, până în momentul în care se face achiziţia”. Potrivit autorităţilor locale, conducerea RAT Craiova urmează să închirieze două autoutilitare speciale pentru ridicarea şi transportul, urmând să fie înlocuite în momentul în care se achiziţionează cele proprii.