CERT-RO : Atacatorii din spatele campaniilor de tip scam se folosesc de identitatea vizuală a unor retaileri

0
675

Atacatorii din spatele campaniilor de tip scam se folosesc, în această perioadă, de identitatea vizuală a unor retaileri sau hypermarketuri din România, pentru a frauda utilizatorii de Internet, cel mai recent caz fiind campania ce are în prim-plan imaginea Mega Image, avertizează experţii Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO), într-o postare pe propria pagină de Facebook. “Atacatorii din spatele campaniilor de tip scam care se folosesc de identitatea vizuală a unor retaileri sau hypermarket-uri populare în România au ajuns în aceste zile să se folosească de imaginea Mega Image. Compania a publicat deja un mesaj pe social media, în care îşi atenţionează clienţii despre campania înşelătoare şi le recomandă să urmărească exclusiv canalele oficiale. Tentativa de fraudă funcţionează similar cu precedentele, are aceeaşi structură şi este găzduită online folosind tot un domeniu .club. Principalul mediu de propagare este cel mobil, răspândirea având loc prin intermediul aplicaţiei de mesagerie WhatsApp, iar utilizatorii sunt ademeniţi să acceseze link-ul de posibilitatea câştigării unui ‘Voucher GRATUIT 2500 Lei pentru a sărbători cea de-a 90-a aniversare'”.