Directorii aeroporturilor din România s-au întâlnit la Craiova

1
347

Consiliului Judeţean Dolj a găzduit ieri o întâlnire la care au participat directorii aeroporturilor din România, pentru a discuta problemele cu care se confruntă. Cu această ocazie, Aeroportul din Craiova a fost inclus în Asociaţia Aeroporturilor din România (AAR). Ion Prioteasa, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, i-a asigurat pe reprezentanţii Asociaţiei Aeroporturilor din România că Aeroportul din Craiova se află pe lista de priorităţi a instituţiei pe care o conduce şi că în scurt timp va putea concura cu uşurinţă cu aeroporturile din Occident. Totodată, şeful administraţiei publice judeţene a precizat că Guvernul României ar trebui să se implice mai mult în susţinerea financiară a aeroporturilor regionale, care astfel ar putea ajuta la dezvoltarea economiei şi a turismului. 

“Întâlnirea de la Craiova reprezintă un eveniment important pentru judeţul Dolj, care de ceva timp a intrat în clubul select al Aeroporturilor din România. În opinia noastră, aeroporturile regionale trebuie să prindă o altă faţă şi credem că Guvernul României trebuie să se implice mai mult în ceea ce priveşte fondurile, pentru a ajuta la dezvoltarea infrastructurii. De asemenea, şi la Uniunea Europeană se fac eforturi pentru a găsi soluţii în vederea ajutorării Aeroporturilor din România. Problemele pe care ţara noastră le are în ceea ce priveşte aderarea la Spaţiul Schengen sunt mai repede rezolvate în prima etapă de către aeroporturi şi cu atât mai mult cred că trebuie să ne îndreptăm către această zonă în care lucrurile sunt exacte şi este nevoie şi de bani. Noi facem eforturi deosebite în ceea ce priveşte aeroportul nostru, care până acum trei ani aproape că nu exista pe lista aeroporturilor din România”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa, în cadrul întâlnirii la care au participat directorii aeroporturilor din România.

“Obiectivul nostru este să atragem şi alte companii aeriene”

În ceea ce priveşte dezvoltarea Aeroportului din Craiova, şeful administraţiei publice judeţene a afirmat că s-a adoptat “politica pânzei de păianjen”, mai întâi s-a construit, apoi a început atragerea investitorilor. “Noi am adoptat politica «pânzei de păianjen». Păianjenul mai întâi îşi face pânza, iar apoi atrage. Aşa am început şi noi. Am observat că nimeni nu ne bagă în seamă în ceea ce priveşte dezvoltarea acestui aeroport şi atunci am început noi să construim, iar acum încercăm să atragem. Acesta este şi obiectivul nostru, să atragem şi alte companii aeriene şi să dezvoltăm şi alte rute. Este un aeroport regional, pe care îl pot folosi nu doar craiovenii, doljenii şi cei din judeţele Olteniei, ci chiar şi pasageri din Argeş sau Teleorman. De altfel, vecinii noştri din Bulgaria, mai precis locuitorii din zonele Vratsa, Vidin şi Montana, cele trei districte de la Dunăre, şi-au exprimat interesul de a veni la noi pentru zboruri, pentru că este mai aproape Aeroportul din Craiova decât cel din Sofia”, a mai spus preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.

“Se vede implicarea Consiliulului Judeţean”

 La rândul său, Ovidiu Trăichioiu, director în cadrul Autorităţii Aeronautice Civile din România, prezent la întâlnirea care s-a desfăşurat ieri la Craiova, a subliniat că este vizibilă implicarea Consiliului Judeţean Dolj în dezvoltarea Aeroportul din Craiova, despre care spune că l-a impresionat. “Aeroporturile ţării noastre au cunoscut atât greutăţi, dar şi dezvoltări diverse. Eu am activat la Craiova timp de 10-15 ani în Consiliul de Administraţie şi revenind după atâta timp am rămas impresionat de ceea ce am văzut pe Aeroportul din Craiova. Multe administraţii locale din ţara asta declară că vor să facă realizări, dar de la declaraţii până la fapte este mult. La Craiova se vede însă implicarea Consiliului Judeţean Dolj. Mult timp a existat un dezavantaj, pentru că este destul de aproape de Bucureşti şi din acest motiv s-a considerat că nu trebuie dezvoltat. Deşi resursele financiare sunt reduse, noi ţinem ştacheta sus. Dacă şi în Parlamentul European proiectele vor fi susţinute, s-ar putea să vedem o implicare şi mai bună”, a susţinut Ovidiu Trăichioiu, directorul Autorităţii Aeronautice Civile din România.

“Aeroportul din Craiova a făcut paşi importanţi”

Preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România şi director al Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, David Ciceo, a salutat investiţia Consiliului Judeţean Dolj la Aeroportul din Craiova, cu atât mai mult cu cât o parte importantă a investiţiei s-a realizat în an de criză economică. “Întotdeauna venim cu bucurie la Craiova pentru a dezbate problemele de sprijin în dezvoltarea aeroporturilor. În cadrul acestei întâlniri vom aborda probleme deosebit de importante, având în vedere contextul internaţional şi intern deosebit de complex. Considerăm că acest an este cel mai complex pentru aeroporturile din România având în vedere criza economică, modificările legislative importante la nivel european şi naţional şi contextul internaţional care afectează zborurile. Le mulţumesc în mod deosebit preşedintelui Consiliului Judeţean Dolj Ion Prioteasa şi directorului Aeroportului Craiova Mircea Dumitru, pentru sprijinul acordat în dezbaterea unor legi importante. Dumnealor au făcut demersuri importante şi la europarlamentarii români pentru a susţine pachete legislative specifice Parlamentului European. Pot spune că în ultimii 3-4 ani Aeroportul Craiova a făcut paşi foarte importanţi şi ne bucurăm de dezvoltarea lui pentru că suntem de părere că are un potenţial important şi pe viitor”, a declarat David Ciceo, preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România.

Conducerea Aeroportului Internaţional Craiova poartă discuţii intense cu o companie aeriană low-cost ce ar putea opera în Bănie din luna iunie. “Eu zic că trebuie să mai aşteptăm până la sfârşitul lunii mai, începutul lunii iunie. Îi lăsăm pe cei de la compania respectivă să facă anunţul”.

ALINA DRĂGHICI şi MARIN TURCITU

 

1 COMENTARIU

  1. aeroport fara avioane este craiova, ne tot minte nea prioteasa asta ca aduce companii low cost de prin 2009 sper ca macar pana in 2030 sa avem si noi legaturi cu capitalele europene.

Comments are closed.