„De la lecture avant toute chose”, la cea de-a III-a ediţii

0
423

Ieri, la Biblioteca Omnia din Craiova s-a desfăşurat prima parte a concursului judeţean de lectură a unor texte în limba franceză. Manifestarea organizată sub egida „De la lecture avant toute chose” este rodul colaborării dintre Asociaţia Română a Profesorilor de Franceză, filiala Dolj şi Inspectoratul Şcolar. Prof.dr Maria Tronea, preşedintele de onoare a ARPF, filiala Dolj i-a primit cu mare drag pe copiii de gimnaziu care s-au înscris la acest concurs, vorbindu-le despre ce înseamnă la vârsta lor universul carţilor, despre cât este de important să cunoşti mai multe limbi străine, plurilingvismul fiind unul din concepetele de bază a Uniunii Europene.  Prof.dr Maria Tronea a anunţat şi faptul că ediţia din acest an este a III-a la număr, ceea ce înseamnă că limba franceză rămâne în continuare favorită, iar universul cărţilor devine astfel şi mai atractiv pentru elevii participanţi la acest spectacol al lecturii.

Următorul concurs, de Crăciun

Elevilor participanţi li s-a adresat cu un cuvânt de bun venit atât directorul Bibliotecii Omnia, prof. Doina Ghica, cât şi preşedintele în funcţie a ARPF, filiala Dolj, prof.dr Dorina Popi, care a ţinut să precizeze că acest proiect educativ « De la lecture avant toute chose…» a înregistrat o largă participare a elevilor şi profesorilor la cele două ediţii anterioare, un bun motiv pentru a-l continua şi i-a îndemnat pe elevi să se înscrie şi la următorul concurs organizat de ARPF, cel care este destinat sărbătorilor de iarnă şi care va avea loc pe 16 decembrie, tot la Biblioteca Omnia din Craiova. « Asociind lectura cu muzica, teatrul, pictura, deschidem noi porţi creativităţii elevilor noştri, contribuind la dezvoltarea plenară a personalităţii lor », a subliniat prof.dr Dorina Popi, preşedinte ARPF, filiala Dolj.


Concursul de lectură pentru elevi a fost structurat pe tranşe de vârstă (V-VI; VII-VIII; IX-X; XI-XII) având ca suport de lectură un text din literatura francofonă. Dimineaţă au fost ascultaţi elevii de gimnaziu iar în cea de-a doua parte, elevii de liceu. Durata fiecarei intervenţii a fost de trei pnă la cinci minute, iar elevii care au optat pentru o lectură plurilingvă au obţinut un bonus.