Şeful Agenţiei de Plăţi şi Asistenţă Socială trage un semnal de alarmă în ceea ce priveşte întocmirea dosarelor

0
559

simcelescuIeri, 29 septembrie, a avut loc şedinţa lunară a Colegiului Prefectural, unde, conform Ordinii de Zi, s-au dezbătut mai multe probleme structurale, unele dintre ele fiind de strictă actualitate. Acordarea beneficiilor sociale, cu tot ceea ce presupune aceasta, a fost unul dintre punctele „fierbinţi” ale întâlnirii, mai multe subiecte fiind rămase în suspensie, inclusiv reprezentantul în teritoriu al Guvernului, prefectul judeţului Dolj, Sorin Nicolae Răducan, solicitând răspunsuri clare.

 Unul dintre punctele de pe Ordinea de Zi a Şedinţei Ordinare a Colegiului Prefectural Dolj a fost cel referitor la situaţia benefeciarilor de ajutoare sociale, la nivelul judeţului Dolj, în perioada ianuarie-august 2016, prezentată de directorul executiv al Agenţiei de Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS), Marius Simcelescu. „Instituţia noastră înregistrează, lunar, conform legislaţiei în vigoare, documentaţia stabilită beneficiarilor, privind indemnizaţia  pentru creşterea copilului, stimulentul de inserţie, alocaţia de stat, cea pentru susţinerea familiei, ajutorul social, indemnizaţia de hrană pentru persoanele infectate HIV-SIDA, alocaţia de plasament, ajutoarele de căldură. Nu vreau să-i supăr pe colegii mei, dar avem fonduri gestionate de peste 66 milioane de euro anual , şi nu vrem să fim priviţi, aşa cum s-a mai întâmplat, ca acei reprezentanţi care dăm bani, fără ca beneficiarii să aibă dreptul. Cred că opinia publică trebuie să cunoască situaţia în ansamblu”, a precizat Marius Simcelescu.

Probleme la Primării

Se vorbeşte peste tot de asigurarea unor ajutoare sociale, primite de persoane care sunt aflate sub suspiciunea de primire a unor foloase necuvenite. „Am primit şi noi foarte multe sesizări, în ceea ce priveşte primirea unor ajutoare sociale, de către persoane care nu arată că ar avea nevoie de astfel de serviciu financiar. Dar, toată lumea trebuie să ştie că noi punem în plată dosarele venite din partea autorităţilor publice locale, în principal Primăriile din teritoriu. Serviciile de asistenţă socială trimit dosarele şi noi trebuie să le înregistrăm. Eu vă spun foarte clar, că aceste documentaţii intră în apanajul propriu al Primăriilor din teritoriu. Poate, pe undeva, vina este la mijloc, dar, cu toate că sunt  salariaţi puţini în administraţiile locale, este foarte simplu să găsească dacă solicitantul are sau nu o suprafaţă de teren în proprietate, aşa cum spune legea, şi are dreptul la ajutoare. Ştiu că , aşa cum s-a şi mediatizat, că unii dintre beneficiari au maşini scumpe şi proprietăţi, dar, la un moment dat, este imposibil de verificat starea de fapt. Mulţi dintre aceştia au autoturismele înregistrate în alte ţări, în principal în Bulgaria, şi nu se poate, deocamdată, verificarea legală a proprietăţii. Sigur, se poate merge pe recuperarea debitelor, atinci când apar, dar şi aici se ivesc probleme. Este o situaţie complicată , care trebuie rezolvată, cu atât mai mult cu cât toate blamările vin spre instituţia noastră şi erste nedrept, cel puţin aşa consider   ”, a mai spus Marius Simcelescu.

„Este mai bine să previi…”

La asemenea probleme, nu a întîrziat reacţia reprezentantului Guvernului în teritoriu, prefectul de Dolj, Sorin Nicolae Răducan: „Primesc periodic astfel de sesizări, cu privire la cei care primesc ajutoare, dar au maşini de diferite mărci scumpe sau care au case frumoase. Cred că, în acest sens, este nevoie de foarte multă muncă. Vă dau dreptate, atunci când vorbiţi de responsabilitatea Primăriilor, prin serviciile specializate. Nu este greu să se dovedească suprafeţe deţinute, pentru că tot aţi amintit de acestea. Din punctul meu de vedere, este mai bine să previi aceste fapte, cu atât mai mult cu cât se poate vorbi de recuperare de debite, decât să alergi prin instanţe, mai ales când poate fi vorba de persoane de la care nu poţi lua nimic. Vom organiza o întâlnire cu toţi primarii, fiind vorba şi de apropierea unei campanii electorale, în cadrul căreia, aşa cum a devenit un obicei, să crească numărul dosarelor de ajutor social, dar vrem să diminuăm acest fenomen, bineînţeles cu respectarea legii”.