Liceul Tehnologic de Transporturi Auto Craiova, prins în proiecte europene

0
529

Liceul Tehnologic de Transporturi Auto este o instituție de învățământ angrenată în realitățile și cerințele pieței muncii interne și europene, având cel mai dezvoltat învățământ dual. Pornind de la acest fapt, dorința fiin este de a forma tineri pregătiți pentru care găsirea unui loc de muncă să devină un lucru facil. Dovada este implicarea școlii de-a lungul anilor în accesarea și implementarea unei diversități de proiecte cu finanțare europeană. În acest sens, instituţia de învăţământ preuniversitar implementează proiecte europene.

Ținând cont de experiența în domeniul proiectelor europene, Liceul Tehnologic de Transporturi Auto este deținătorul mai multor titluri, pe care le prezentăm: CARTA de mobilitate VET, nr. 2016-1-RO01-KA109-025179, valabilă pe perioada 01.10.2016-31.12.2020; ACREDITĂRE VET, nr. 2020-1-RO01-KA120-VET-095580, valabilă în perioada 01.03.2021-31.12.2027; CERTIFICATULUI DE EXCELENȚĂ, în perioada 01.09.2021-31.08.2024 , deținut doar de câteva instituții de învățământ la nivel național. “Toate aceste certificări reprezintă o recunoaștere a capacitățiii operaționale de a gestiona proiecte de mobilități de calitate ridicată. De asemenea,sunt recunoscute calitatea ridicată a proiectelor implementate anterior, angajamentul pe termen lung de a îmbunătăți permanent activitățile de mobilitate și abordarea strategică a instituției de a include mobilitatea internațională în activitățile curente. CARTA VET a permis instituției de a depune proiecte de mobilități în mod simplificat prin intermediul Apelurilor anuale la propuneri de proiecte Erasmus+ în perioada 2016-2020. OBIECTIVELE ÎNDEPLINITE de către instituția noastră prin implementarea proiectelor de mobilitati VET sunt:

1. Creşterea calităţii  stagiilor de pregătire practică,  prin organizarea de stagii de formare la un înalt nivel calitativ pentru tinerii aflați în formare profesională inițială, la agenți economici de profil din Spania cu o dotare tehnică de ultimă generație, care să asigure dezvoltarea competențelor profesionale ale participanților la nivelul cerut de programa școlară și SPP-urile specifice fiecărei calificări.
2. Dezvoltarea personală a participanților și pregătirea lor pentru inserția pe piața muncii imediat după absolvire prin susținerea dezvoltării personalității participanților, a competențelor și abilităților interpersonale și a competențelor de comunicare într-o limbă străină.
3. Întărirea și extinderea cooperării instituției de trimitere cu agenți economici de profil și parteneri din domeniul formării profesionale spanioli, care să poată asigura o baza materială corespunzatoare și tutori cu experiență pentru derularea stagiilor de practică la un înalt nivel calitativ
4. Dezvoltarea rețelei de colaborare în domeniul VET inițiată de instituția de trimitere la începutul Cartei VET cu agenți economici din România și Spania, cu instituții din învățământul preuniversitar”, a precizat prof. Gheorghe Barbu, director al Liceului Tehnologic de Transporturi Auto Craiova.

Proiectele continuă

Proiectele merg în continuare. Astfel, sub egida Acreditării Vet s-au implementat în ultimii ani mai multe proiecte: Proiectul de mobilități VET Erasmus+, acțiunea cheie KA1 VET learners,

2021-1-RO01-KA121-VET-000011688, perioada de implementare 01.09.2021-30.11.2022 în care s-au desfășurat 2 mobilități cu câte 21 elevi și 3 profesori însoțitori în perioadele 13.03.2021- 05.04.2022 și 24.05.2022-14.06.2022 în Malaga, Spania, 4 activități de tip Job shadowing pentru 4 profesori de discipline tehnice în Malaga, Spania. Proiectul a fost raportat în februarie 2023 și a obținut 94 puncte la raportul final din 100 puncte; Proiectul de mobilități VET Erasmus+, acțiunea cheie KA1 VET learners, 2022-1-RO01-KA121-VET-000053069, perioada de implementare 01.06.2022-31.08.2023, în care s-au desfășurat două mobilități a câte trei săptămâni cu câte 21 elevi și trei profesori însoțitori desfășurate în Spania la 15 companii de profil ( 19.02-11.03.2023, 19.06-10.07.2023), patru activități de tip Job shadowing pentru patru profesori de discipline tehnice în Malaga, Spania, două participări la cursuri de perfecționare de şapte zile pentru doi  profesori de discipline tehnice, desfășurate în Madeira-Portugalia;Proiectul de mobilități VET Erasmus+, acțiunea cheie KA1 VET learners, 2023-1-RO01-KA121-VET-000114979, perioada de implementare 01.06.2022-31.09.2023 în care se vor derula o mobilitate de trei săptămâni, cu 23 elevi și trei profesori însoțitori și un  Job shadowing de şase zile pentru un profesor de discipline tehnice. “Tot ceea ce am făcut și vom face, noi, cadrelele didactice, reflectă GRIJA NOASTRĂ FAȚĂ DE FIECARE ELEV, pentru asigurarea unui VIITOR MAI BUN. Ca REZULTATE TANGIBILE ale acestor proiecte putem menționa:

– 265 de mobilități VET pt. calificările: tehnician operator tehnică de calcul, tehnician electrician-electronist auto, mecanic auto, tinichigiu-vopsitor auto, confecționer tâmplărie aluminiu și mase plastice – învățământ profesional dual
– 36 mobilități profesori însoțitori

– şase mobilități de tip Job shadowing pentru profesorii de discipline tehnice

– două  participări la cursuri de formare pentru profesorii de discipline tehnice
– 60 de săptămâni de stagii de practică – 1.800 ore de instruire practică
– 25 de cadre didactice implicate
– 165 recomandări din partea agenților economici la care s-au derulat stagiile
– CERTIFICAT DE EXCELENȚĂ acordat școlii de către AN pentru modul în care au fost implementate proiectele
– ACREDITARE ERASMUS+ câștigată de către școală pentru perioada 01.03.2021-31.12.2027
– 273 Certificate de participare la mobilități VET,
– 273 Documente Europass Mobility
– banner
– filme de diseminare
– caiete de stagii pentru fiecare calificare
– pliante
– broșuri informative”, a mai spus Gheorghe Barbu.

Impact asupra participanţilor

IMPACTUL PROIECTELOR ASUPRA PARTICIPANȚILOR la proiectele de mobilități de fumare profesională

  • le-a dezvoltat competențele profesionale în concordanță cu cerințele actuale ale pieței muncii
  • le-a dezvoltat competențele  lingvistice într-o limbă de circulație europeană
  • i-a ajutat să-și formeze o imagine realistă asupra cerințelor pieței muncii din țări ale UE
  • le-a sporit încrederea în propriul potențial și în capacitatea de rezolvare a sarcinilor de lucru la un nivel calitativ ridicat
  • le-a dezvoltat spiritul de echipă și flexibilitatea față de acceptarea unor noi sarcini de lucru
  • i-a făcut să înțeleagă importanța învățării continue pentru extinderea posibilităților de angajare
  • le-a dezvoltat gradul de toleranță și acceptare reciprocă

 

IMPACTUL PROIECTELOR IMPLEMENTATE ASUPRA INSTITUȚIEI

 

  • Creșterea prestigiului instituției pe plan local ca urmare a implementării și gestionării proiectelor cu finanțare europeană
  • Întărirea capacității instituționale  prin creșterea numărului cadrelor didactice participante la cursuri de formare, ateliere de lucru, vizite de studiu în spatiul european
  • Eficientizarea activității cadrelor didactice din școală, prin utilizarea materialelor puse la dispoziție de cadrele didactice participante la proiecte (caiet de stagiu, metode didactice, strategii utilizate în procesul predare-invatare, tehnici și instrumente de evaluare)
  • Reducerea numărului elevilor de liceu aflați în pericol de abandon școlar ca urmare a creșterii atractivității procesului instructiv-educativ prin facilitarea  desfășurării stagiului de pregatire practică în spațiul european
  • Îndeplinirea planului anual de școlarizare
  • Imtroducerea de noi calificări cerute pe piața muncii naționale și europene
  • Dezvoltarea competențelor lingvistice și de mentorat la profesorii participanți la proiecte

Elevii, principalii beneficiari

Proiect POCU/633/6/14 „Creșterea participării la programe de învățare la locul de muncă a elevilor de la Liceul Tehnologic de Transporturi Auto Craiova”– cod proiect 130647, proiect sprijinit în cadrul Fondului Social European – proiect derulat pentru o perioada de doi ani, menit sa asigure pentru 182 de elevi ai Liceului Tehnologic de Transporturi Auto  invatarea la locul de munca în vederea dobândirii de abilităţi, atitudini, cunoştinte necesare dezvoltării personale şi profesionale şi chiar o mai bună inserţie pe piaţa muncii.  În implementarea acestui proiect am fost sprijiniţi de agenţii economici parteneri (CASA NOASTRĂ, APX SRL, Eurotehnica IT&C SRL, REDAC, NORDSERVICE, AUTOPROMESSINA etc), care activează în domeniul serviciilor auto (industria auto şi componente), tehnologia informaţiilor şi telecomunicaţiilor, tămplărie de aluminiu şi mase plastice,  care au găzduit toţi cei 182 de elevi pentru realizarea stagiilor de pregătire practică. Pentru a-i stimula,  toţi cei 182 de participanţi au primit echipamente de lucru (îmbrăcăminte şi încălţăminte adecvată locului de desfăşurare a practicii) şi burse pentru  prezenţa şi implicarea la activităţile desfăşurate. Pe lângă efectuarea stagiilor de pregătire practică la agenti economici specializati, proiectul si-a propus si a realizat dezvoltarea competentelor antreprenoriale pentru 50 de elevi in cadrul a 5 firme de exercitiu. Am avut ca obiectiv la finalul proiectului plasarea pe piata muncii a minim 40 de absolventi certificati. Obiectivul a fost indeplinit cu succes. De asemenea, unitatea de învățământ a în derulat proiectul POC 144302 ”Îmbunătățirea accesului la procesul de învățare în mediul online în cadrul Liceului Tehnologic de Transporturi Auto Craiova” în valoare de 2,651,981.05 lei. Fiecare elev al școlii a primit o tableta conectată la internet, iar în sălile de clasă ne am dotat cu tablă inteligentă, sistem only-on, camera video, ecran proiecție, etc.”, a mai menţionat Gheorghe Barbu.