În perioada 30.08.2023 – 31.10.2023, Instituția Prefectului Dolj, în baza Ordinului de prefect Nr. 291/30.08.2023 și a Ordinului viceprim-ministrului, ministrului Afacerilor Interne Nr.133/29.08.2023, va coordona verificări la instituțiile publice și operatorii economici care depozitează, transportă, distribuie, utilizează, comercializează carburanți, lubrifianți și produse derivate ale acestora, inclusiv gaz petrolier lichefiat(GPL), care funcționează pe raza județului Dolj.
Pentru realizarea controalelor, prefectul Dan Diaconu a nominalizat reprezentanți ai instituțiilor cu atribuții în domeniu, respectiv:
– Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat – Inspecția Teritorială Craiova;
– Compania Națională pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat – punct de lucru Craiova;
– Autoritatea Rutieră Română – Agenția Teritorială Dolj;
– Garda de Mediu-Comisariatul Județean Dolj;
– Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier Dolj;
– Agenția pentru Protecţia Mediului Dolj;
– Direcția Regională a Finanțelor Publice Dolj;
– Direcția Regională Vamală Dolj;
– Inspectoratul Teritorial de Muncă Dolj;
– Biroul Vamal Dolj;
– Inspectoratul pentru Situații de Urgență Oltenia al județului Dolj;
– Inspectoratul de Poliţie Judeţean Dolj.
Instituțiile nominalizate vor efectua verificări la 183 de agenți economici aflați pe raza județului Dolj și își vor desfășura activitatea conform zonei de competență.
Rezultatele acțiunilor de control vor fi centralizate de către Instituția Prefectului Județul Dolj, comunicate către ISU Dolj și transmise mai departe Ministerului Afacerilor Interne.