Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, anunţă schimbări majore în învăţământul preuniversitar: dispar mediile şi tezele semestriale

0
439
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, anunţă mişcări majore în învăţământ, începând din anul şcolar următor. Astfel, nu vor mai exista medii semestriale, se renunță la obligativitatea susținerii tezelor semestriale, fiind necesară o singură medie generală la finalul anului școlar, iar profesorul va avea mult mai multă autonomie în scopul unei evaluări ritmice pe parcursul întregului an școlar. Declaraţiile au fost făcute, ministrul Educației,  în cadrul unei conferințe de presă, susţinută astăzi.

Sorin Cîmpeanu a spus că , mâine, urmează să fie emis un ordin de ministru în privința modificărilor Regulamentului-cadru de organizate și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar. „Mâine, aceste modificări  trebuie se îmbrace forma unui ordin de ministru al Educației și să fie transmise spre publicare în Monitorul Oficial. Se renunță la mediile semestriale, se renunță la obligativitatea susținerii tezelor semestriale, va fi necesară o singură medie generală la finalul anului școlar, iar profesorul va avea mult mai multă autonomie în scopul unei evaluări ritmice pe parcursul întregului an școlar. Au fost mai multe variante de lucru, s-a agreat ca numărul minim de note pentru o disciplină să fie egal cu N + 3, unde N este numărul de ore alocat săptămânal pentru o anumită disciplină. Altfel spus, pentru disciplina care are două ore pe săptămână într-un an școlar vor fi necesare cel puțin cinci note. Profesorul, repet, are totală autonomie în evaluarea ritmică pe parcursul întregului an școlar”. Domnul ministru a răspuns şi la două întrebări, atât acestea, cât şi răspunsurile redându-le, preluate de la edupedu.ro.

Întrebare: Putem avea o lună, două sau un modul fără nicio notă și notele să fie trecute în catalog la …?

Sorin Cîmpeanu: Am lăsat la latitudinea fiecărui cadru didactic. Dacă mă întrebați pe mine, vă răspund în calitate de cadru didactic și nu de ministru al Educației: da, aș avea o evaluare într-un fel specific disciplinei pe fiecare dintre modurile de învățare dintre perioadele de cursuri.

Întrebare: Ar trebui să știe unde se situează după fiecare modul?

Sorin Cîmpeanu: Fiecare profesor își face propria strategie, fiecare profesor știe că are un curriculum care este construit pe unități de învățare și va ști, cu siguranță, să facă această evaluare ritmică. Noi solicităm un număr minim de note, să știți că a fost luat în considerare și renunțarea la acest prag al numărului minim de note, dar din discuții a reieșit că cea mai bună variantă (…). Concluziile și deciziile sunt adoptate pe baze științifice (…).