Strategia pentru judeţul Dolj, depusă spre finanţare de Grupul Local Pescăresc (GLP) “Calafat”, a obţinut finanţare, alături de alte 13 proiecte din România. Reprezentanţii Grupului au participat, pe 27 martie a.c., la o întâlnire de lucru a Autorităţii de Management a Programului Operaţional de Pescuit (AM-POP) din MADR, cu Grupurile Pescăreşti din România, reuniune la care au participat şi reprezentanţii organismelor europene “Farnet” şi “DG Mare”.
“Valoarea alocată proiectului nostru de AM-POP este de 2,1 milioane de euro, sumă ce trebuie contractată cu beneficiarii din teritoriul nostru pescăresc până la finele lui 2013, cu menţiunea că acest buget poate fi suplimentat de AM-POP”, a declarat Ionel Dumitrescu, preşedintele GLP “Calafat”.
În fondarea structurii juridice FLAG şi elaborarea Strategiei, GLP “Calafat” a avut 14 parteneri, respectiv Consiliile Locale / Primăriile Calafat, Cetate, Gighera, Maglavit, Măceşu de Jos, ADI Ciupercenii Noi – Desa – Poiana Mare, respectiv Consiliile Locale / Primăriile Ciupercenii Noi, Desa şi Poiana Mare, Organizaţia Producătorilor din Sectorul Pescuit şi Acvacultură “SF. Nicolae” Calafat, Patronatul Local al IMM-urilor Calafat, ARroT Craiova, Asociaţiile “Ecopescar”, “Calafat-Duiven”, “Vocea Naturii”, “Glasul Femeilor” – toate din Calafat, precum şi firma Iskandermag Trading SRL.