Iniţiativa mondială de a acorda atenţie sporită educării nonviolenţei datează din anul 1964, fiind marcată prima oară în anul 1964, în Mallorca, Spania, la inițiativa poetului și pacifistului Llorenzo Vidal Vidal. Conform studiilor UNICEF, violenţa în şcoală reprezintă orice formă de manifestare a unor comportamente precum: exprimare inadecvată sau jignitoare, bruscare, împingere, lovire, rănire, comportament şcolar neadecvat. Datele statistice UNICEF arată că aproximativ 17% din copiii din 58 de ţări sunt supuşi unor forme severe de pedeapsă fizică. La nivel mondial, trei din zece adulţi consideră că este nevoie de pedepse fizice pentru educarea copiilor. În ceea ce privește bullying-ul, mai mult de unul din trei elevi cu vârste între 13 şi 15 ani, la nivel mondial, sunt brutalizaţi cu regularitate în şcoală. Aproape o treime dintre elevii cu vârste între 11 şi 15 ani din Europa şi America de Nord afirmă că au brutalizat alţi copii.