Vânzările Dacia, în scădere pe plan mondial

0
285

Vânzările de autoturisme Dacia la nivel global au scăzut cu 2,3% în primele nouă luni ale anului, de la 241.816 unităţi în anul trecut la 236.180, declinul puternic al modelelor Sandero şi Logan fiind compensat doar parţial de creşterea, de peste trei ori, a numărului de SUV-uri Duster livrate. Pe segmentul vehiculelor comerciale uşoare, vânzările au coborât cu peste 15%, de la 17.469 autovehicule la 14.767, potrivit datelor anunţate de Renault. Cele mai importante pieţe externe ale Dacia au fost, anul trecut, Franţa şi Germania. Vânzările Sandero s-au înjumătăţit în primele nouă luni, de la 125.049 unităţi anul trecut la 62.473 în acest an. În acest interval, numărul de modele Logan vândute a coborât cu 30%, de la 80.315 la 56.374 unităţi. Duster a înregistrat o evoluţie spectaculoasă, cu un avans al vânzărilor de peste trei ori, de la 36.444 unităţi în primele nouă luni ale anului trecut la 117.292 unităţi. În septembrie, vânzările de autoturisme Dacia la nivel mondial au urcat cu 14%, de la 20.291 anul trecut la 23.195, ca urmare a dublării livrărilor de SUV-uri Duster, de la 5.817 la 11.322 unităţi. Logan a înregistrat un declin uşor în septembrie, de la 6.927 autoturisme la 6.396 unităţi, în timp ce pentru Sandero declinul a fost mai mare, de 28%, de la 7.546 unităţi la 5.454 unităţi.

Printre pieţele importante pentru Dacia se numără şi Spania, Italia sau ţările din nordul Africii, ca Algeria sau Marocul.

În ciuda acestor cifre, Grupul Renault a raportat venituri în creştere cu 8,7% la nouă luni, de la 28,38 miliarde de euro anul trecut la 30,8 miliarde de euro. În trimestrul al treilea, veniturile au crescut cu 12%, de la 8,7 miliarde de euro la 9,7 miliarde de euro.