Târgul de Crăciun de la Craiova, al doilea din Europa

0
281

 În fiecare an, ” European Best Destinations”, cel mai vizitat site turistic din Europa și partener oficial al Comisiei Europene, organizează o competiţie pentru desemnarea celui mai bun Târg de Crăciun din Europa. A fost o  competiție strânsă, în acest an, iar Craiova a ieşit pe locul doi în Europa.

S-a votat,  timp de o săptămână ,  online, platforma europeană de promovare turistică anunţând, miercuri,  27 noiembrie 2024, rezultatele clasamentului pentru “Best Christmas Market “2024-2025.  Aflat pentru a treia oară pe podiumul european , la cea de-a cincea participare în această prestigioasă competiție, Târgul de Crăciun de la Craiova a devenit o destinație magică pentru turiști de pretutindeni, cu atât mai mult cu cât numărul voturilor obținute, anul acesta, a înregistrat o creștere spectaculoasă. Astfel, Craiova a primit, pentru ediția din 2024, locul al doilea în clasamentul celor mai frumoase târguri de Crăciun din Europa, la o diferență de doar 1.259 voturi față de locul I – Gdansk (Polonia). Un procent de 81% dintre voturile obținute de Craiova a provenit din afara României: Marea Britanie, Statele Unite ale Americii și Germania, Târgul de Crăciun de la Craiova fiind evenimentul care a obțimut cele mai multe voturi din afara granițelor țării sale, din toată istoria acestei competiții europene, care datează din 2009. Diferența dintre Târgul de Crăciun Craiova și următorul clasat în competiția europeană – Geneva – a fost de peste 30.000 voturi. În 2023, Târgul de Crăciun Craiova a primit 60.404 voturi, dintre care doar 48,32% au venit din afara României. Cu un record absolut, cu peste 753.000 de voturi strânse din 152 de țări din lume, competiția a adunat la start 20 de orașe europene, dintre care unele cu o lungă tradiție în organizarea târgurilor de Crăciun, cum ar fi Birmingham, Bruges, Brussels, Gdansk, Geneva, Helsinki, Londra, Montbéliard, Praga sau Vienna. Cele 20 de finaliste din acest an au fost selectate de către specialiști internaționali în turism, dintr-un total de 3486 de evenimente de acest gen, organizate anual, în Europa. ” European Best Destinations” precizează că municipiul  Craiova este cea mai votată destinaţie din România, de la crearea acestei competiţii, fiind  una dintre destinaţiile cu cea mai mare creştere a numărului de vizitatori din ultimii ani, în situația în care numărul voturilor strânse, per total, pe platforma turistică europeană, a fost un record absolut, pagina de votare fiind distribuită de peste 475,000 de ori, pe reţelele sociale.

Patinoarul, pe locuri fruntaşe în Europa

„Târgul de Crăciun din Craiova, cu o suprafață de 280.000 mp dedicați acestei frumoase sărbători, este oficial, cea mai mare piață de acest gen din Europa și din lume, din istoria celor 16 ediții ale acestei competiții de până acum. De asemenea, este singurul eveniment de acest gen, organizat de o municipalitate, care a strâns cel mai mare număr de voturi, de la crearea acestei competiţii în 2009, aproape dublul voturilor obținute de cei de la Strasbourg. Târgul de Crăciun de la Craiova este considerat, de peste 100.000 dintre turiștii și abonații care ne vizitează în mod frecvent site-ul, cea mai frumoasă piață din Europa, dar și printre primele trei din Europa pentru patinoarul său”, se menționează în comunicatul transmis de “European Best Destinations”. Le mulțumim tuturor celor care ne-au votat, ne-au susținut și care ne vizitează în această perioadă. Este o competiție foarte importantă pentru noi, pentru că am reușit să câștigăm un pariu cu turismul. Anul acesta avem turiști din SUA, din Europa, Marea Britanie, dar și din China. Sunt cam 30.000 de turiști pe seară, hotelurile sunt pline, asta înseamnă că am reușit să facem lucruri spectaculoase cu acest târg de Crăciun, am reușit să facem un lucru extraordinar, nu doar pentru comunitatea locală, dar și pentru turismul românesc. Locul și voturile obținute acum ne mobilizează ca anul următor să avem un târg de Crăciun și mai frumos. Cred că putem inventa povești minunate și pentru ediția viitoare. De altfel, am ales deja și tema pentru 2025– Spărgătorul de Nuci. În aceste zile, vom avea însă și alte surprize, noi ne dorim ca orașul să devină unul turistic nu doar în perioada Crăciunului, ci în tot timpul anului. De aceea, ne vom promova de acum înainte ca și Capitala gastronomiei est-europene, cu tot ceea ce înseamnă gastronomie tradițională din 11 țări, prezentate în 11 restaurante locale. Craiova devine, astfel, un magnet pentru cei care doresc să ne cunoască mai bine. Mulțumim tuturor celor care ne-au votat și care ne vizitează”, a precizat Lia Olguța Vasilescu, primarul municipiului Craiova. Hotelierii, agențiile de turism și toate companiile sau instituțiile care lucrează în domeniul turismului din Craiova au dreptul să utilizeze, începând de astăzi, logo-ul oficial “European Best Christmas Market – Craiova 2025” pe toate comunicările, site-urile, fotografiile sau imaginile difuzate/distribuite. Vezi clasamentul aici: https://www.europeanbestdestinations.com/christmas-markets/