Medicii vor putea prescrie offline, dacă nu funcţionează cardul de sănătate

0
412

card de sanatate 1 card de sanatateDupă ce de-a lungul anului sistemul informatic al cardului de sănătate a picat de nenumărate ori, bulversând activitatea în spitale şi cabinete, s-a stabilit ca medicii de familie să poată transmite documentele necesare offline, în cazul în care sistemul informatic al instituţiei nu funcţionează.

Prin noile acte normative se instituie o soluţie pentru perioadele de întrerupere a funcţionării uneia din componentele Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), astfel încât activitatea furnizorilor de servicii medicale, dispozitive şi medicamente şi accesul asiguraţilor la serviciile de sănătate să nu fie perturbate. Este vorba despre HG nr. 206/2015 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate pentru anii 2015 şi 2016 şi despre Anexa 2 la HG nr. 161/2016 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2016-2017.

Medicamentele puteau fi furnizate de farmacii doar în regim on-line

Potrivit măsurilor aprobate, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) constată şi comunică, prin publicarea pe site-ul propriu, întreruperile în funcţionarea PIAS. În astfel de cazuri serviciile şi dispozitivele medicale, inclusiv cele din cadrul programelor naţionale de sănătate curative, se acordă off-line. De asemenea, furnizorii de medicamente eliberează în sistem off-line medicamentele din prescripţiile medicale on-line şi off-line. Anterior, medicamentele puteau fi furnizate de farmacii doar în regim on-line.

Preşedintele CNAS emite ordin, până la termenul de raportare a activităţii lunare prevăzut în contract, pentru ziua/zilele în care sunt constatate întreruperi în funcţionarea PIAS. Ordinul, care se publică pe site-ul CNAS, cuprinde condiţiile de transmitere în PIAS a serviciilor acordate off-line şi condiţiile de validare a acestora, în cazul imposibilităţii de a utiliza on-line sistemul naţional al cardului de asigurări sociale de sănătate, parte componentă a PIAS, ca urmare a întreruperii funcţionării acestei platforme.

Pentru perioada 10–13 octombrie a.c., în care sistemul cardului naţional de asigurări de sănătate a fost disfuncţional, preşedintele CNAS urmează să emită un ordin conform căruia serviciile medicale vor putea fi raportate şi validate, în condiţiile legii, până la termenul de raportare a activităţii lunare stabilit prin contractul încheiat de furnizorul respectiv cu casa de asigurări de sănătate.

De asemenea, se prelungeşte cu 3 luni valabilitatea HG 206/2015, respectiv până la 31 martie 2017, pentru a se asigura continuitatea accesului la servicii medicale inclusiv în ceea ce priveşte eliberarea medicamentelor şi materialelor sanitare specifice asigurate bolnavilor în cadrul programelor naţionale de sănătate.