Weekend cu muzică și umor la Opera Română Craiova!

0
502

O comedie muzicală mult aplaudată în urmă cu mai bine de trei decenii este readusă în fața publicului de Opera Română Craiova: „Uite tata, nu e tata”, de Mihail Joldea. Un spectacol „viu și colorat”, după cum îl prezintă regizorul și coregraful Laurențiu Nicu, cu o muzică „diversă și accesibilă”, potrivit orchestratorului și dirijorului Alexandru Iosub, și într-o distribuție tânără și entuziastă, care abia așteaptă să readucă în scenă buna dispoziție. Premiera are loc astă-seară, ora 19.00, în sala Cercului Militar Craiova, tot aici fiind anunțată și următoarea reprezentație duminică, 29 aprilie, de la aceeași oră. Spectacolul va fi reluat pe data de 12 mai, în cadrul Zilelor Europene ale Operei (4-12 mai). Opera craioveană va încheia stagiunea pe 6 iunie, nu înainte de reprezentațiile cu „Aida” și „El Amor” și de un spectacol-eveniment: „Tosca” de Giacomo Puccini, care va aduce la Craiova, în Parcul „Nicolae Romanescu”, soliști de prim rang în arta lirică la nivel mondial, între care celebrul tenor Ramon Vargas.

Adaptare modernă, după premiera de succes din 1982

„Suntem într-o perioadă a activității instituției noastre destul de delicată, să nu-i spun dificilă, generată de mult prea prelungita lipsă a sălii proprii de spectacole. Drept pentru care ne-am propus să abordăm titluri care să poată fi ușor montate, adaptabile la diferite spații și, de ce nu, transportabile în alte orașe, pentru a le prezenta publicului de acolo”, a precizat, în cadrul unei conferințe de presă, Antoniu Zamfir, managerul Operei Române Craiova. Așa a apărut ideea reluării comediei muzicale „Uite tata, nu e tata”, care a avut premiera în anul 1982, în regia lui Nicolae Dinescu. „În anii aceia făcea carieră pe scena fostului Teatru Liric, bucurându-se de un succes extraordinar în rândul publicului craiovean”, a mai spus Zamfir.

Textul scris în urmă cu peste 35 de ani revine pe scena craioveană într-o adaptare modernă în centrul căreia se află o familie din clasa de mijloc a zilelor noastre, cu iluziile, secretele și poveștile ei de iubire și trădare. Povestea este spusă de Daniel Cornescu (Jenică), Cosmin Vasilescu / Gabriel Marciu (Fănică), Edith Mag (Cora), Anca Țecu (Andreea), Laurențiu Nicu (Trică), Noemi Modra (Vecina), Alina Păun (Cleopatra), Amina Almahadin, Costin Nanu, Raul Bălșeanu (figurație).

Laurențiu Nicu, în dubla ipostază de regizor și coregraf

Laurențiu Nicu aflat pentru prima dată în dubla ipostază de regizor și coregraf este convins că și de această dată spectacolul se va bucura de succes. Și pentru că publicul iubește în continuare comediile, dar și datorită modului în care, în ansamblu, el a fost realizat. „Am încercat să aducem tipologia fiecărui personaj în zilele noastre, aici a fost și marea provocare. Am dorit ca personajele să fie cât se poate de diverse, de complexe. Povestea e frumoasă, muzica ne ajută enorm, iar decorul și costumele lui Răsvan Drăgănescu și luminile lui Roberto Bujor o să îmbrace acest spectacol viu și colorat”, a precizat acesta.

Alexandru Iosub ia din ce în ce mai în serios… comediile muzicale!

Cel care a dat muzicii un suflu nou este orchestratorul și dirijorul Alexandru Iosub. „Întâi de toate, a fost o bucurie, dar și o provocare. A rescrie muzica la un spectacol care a mai fost jucat este întotdeauna dificil. Însă era necesar, pentru că, schimbându-se viziunea regizorală, trebuia abordat și un alt fel de stil muzical. A rezultat o muzică accesibilă (a nu se înțelege facilă!), foarte diversă, care încearcă să surprindă caracterele personajelor, dar mai ales situațiile dramaturgice create. Este o muzică diversă, când foarte ritmată, când foarte sentimentală, când liniștită, când tulbure, exact cum mi s-a părut că trebuie să prezint situația scenică la momentul respectiv…”, a explicat Iosub. O realizare similară a sa, pe aceeași scenă a Operei craiovene, este comedia muzicală „Bună seara, domnule Wilde!”, a cărei premieră a avut loc în aprilie 2013.

Bilete la vânzare doar pentru reprezentația din 12 mai!

Că spectacolul va aduce buna dispoziție și va descreți fruntea publicului are convingerea fiecare dintre membrii trupei de artiști. „Se va râde, cu siguranță!”, spune Edith Mag, aprobată de Daniel Cornescu, care a făcut parte și din distribuția spectacolului pus în scenă în anul 1982. „Pentru mine, rolul a fost o mare provocare, având în vedere că este primul în care accentul se pune mai mult pe actorie decât pe cântat, eu fiind soprană”, a mărturisit Noemi Modra. Emoții are și Alina Păun, care, după 24 de ani de experiență didactică, s-a întors pe băncile facultății, fiind studentă în anul al II-lea în cadrul Departamentului de Arte al Universității din Craiova, din pasiune pentru actorie. Cleopatra este rolul cu care debutează, astă-seară, pe scena Operei Române Craiova. Artiștii n-au dorit însă să dezvăluie prea multe despre rolurile lor, lăsându-i pe spectatori să îi descopere în această savuroasă comedie. Dacă nu pe 28 și 29 aprilie, pentru că biletele s-au epuizat la vânzare, atunci la reprezentația din 12 mai a.c.!