62 de culturi româneşti de legume şi fructe au fost certificate internaţional pentru calitate, ca urmare a programului naţional demarat de Kaufland România în vederea dezvoltării agricultorilor locali. Culturile aparţin celor 18 fermieri români care au absolvit programul derulat de Kaufland România în parteneriat cu consultanţi specializaţi, în perioada ianuarie – martie 2017.
Programul, unic în România, îi sprijină pe fermierii români de legume-fructe să obţină cea mai prestigioasă şi răspândită certificare de calitate şi siguranţă alimentară din lume pentru produsele lor, GLOBALG.A.P. (Good Agricultural Practices). Aceasta asigură producătorilor, printre altele, accesul la mai multe pieţe noi de desfacere – atât locale, dar şi internaţionale, permiţând exportul produselor româneşti oriunde în lume.
18 fermieri români, şcolarizaţi
Culturile aparţin celor 18 fermieri români care au absolvit programul derulat de Kaufland România în parteneriat cu consultanţi specializaţi, în perioada ianuarie – martie 2017. Producătorii au beneficiat de ateliere educaţionale, activităţi aplicate de analiză pe teren şi planuri personalizate de dezvoltare. Toţi cei 18 producători primesc sprijinul financiar din partea Kaufland România pentru obţinerea certificării.
Printre culturile româneşti a căror calitate va fi recunoscută internaţional în acest an se numără: cartofii, ceapa, vinetele, roşiile, castraveţii, varza, sfecla roşie, păstârnacul, morcovii, ardeii, salata, spanacul, verdeţurile, ciupercile, ridichile negre, pepenii verzi şi galbeni, ţelina, conopida, dovleceii, mazărea, dovleacul – dar şi fructe precum merele, perele, gutuile, prunele, căpşunele, zmeura, cireşele, piersicile şi caisele.
Treptat, toate aceste produse certificate GLOBALG.A.P. vor fi disponibile pe rafturile magazinelor Kaufland din România. Prima certificare va avea loc în luna mai 2017, odată cu recoltarea primelor producţii obţinute, respectiv a cireşelor şi căpşunelor.
Sortimentul din magazine are peste 50% produse româneşti
La momentul actual, în România există numai 80 de producători ce deţin certificări individuale GLOBALG.A.P de recunoaştere internaţională a calităţii, iar în urma programului, numărul acesta va creşte cu peste 20%. La nivel mondial, peste 160.000 de ferme din 124 de ţări deţin certificare, iar 60% din totalul acestora provin din Europa.
„Prin acest program, sprijinim fermierii români şi producţia internă, fiindcă ne dorim ca fructele şi legumele cultivate în România să se găsească mai uşor în reţelele de retail. Piaţa culturilor româneşti are un mare potenţial de dezvoltare iar acest standard este primul pas către o agricultură locală sigură şi durabilă. Misiunea noastră este să arătăm că se poate ca un retailer să aibă parteneriate puternice cu producătorii români, oferindu-le susţinere, piaţă de desfacere, dar mai ales predictibilitate. Colaborarea cu producători locali este o prioritate pentru noi, iar sortimentul din magazine este deja compus peste 50% din produse româneşti”, declară Ionuţ Parfente, Director de Achiziţii Legume-Fructe, Kaufland România.
Programul de certificare reconfirmă angajamentul Kaufland România de a sprijini producătorii români şi propune o soluţie concretă pentru dezvoltarea acestora, promovând valoarea produselor româneşti şi implicit susţinând economia locală.
Detalii despre Program
Acesta a constat în ateliere educaţionale teoretice şi practice, în care producătorii de legume-fructe, parteneri Kaufland România, s-au familiarizat cu standardele de calitate şi siguranţă necesare, s-au pregătit pentru certificare şi au beneficiat de consultanţă aplicată, pe teren. În urma acestora, o mare parte dintre ei au constatat că întruneau deja unele criterii. Următoarea etapă constă în implementarea planului de acţiune personalizat în vederea certificării propriu-zise, care are loc în momentul recoltării legumelor sau fructelor respective.
Certificarea GLOBAL G.A.P. aduce avantaje
GLOBAL G.A.P. este cel mai răspândit standard din lume privind Bunele practici în Agricultură şi reprezintă o certificare care se acordă unui produs, atestând că acesta respectă cele mai înalte standarde internaţionale de calitate şi siguranţă alimentară.
Printre avantajele certificării pentru producători se numără: un venit mai stabil pentru producător; garantează preluarea de către retaileri a întregii cantităţi de produse certificate; îmbunătăţeşte gradul de retenţie a firmei producătoare de fructe şi legume; acces la pieţe de desfacere locale şi globale noi, prin introducerea produselor certificate într-o bază de date mondială; îmbunătăţirea calităţii produselor şi a standardelor de siguranţă alimentară; dezvoltarea sustenabilă a afacerii; perfecţionarea managementului resurselor naturale şi financiare; biosecuritate, control asupra trasabilităţii; controlează siguranţa, sănătatea şi bunăstarea lucrătorilor.
Kaufland România a deschis, până acum, 113 magazine
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.300 de magazine în 7 ţări. Kaufland este prezent în România de peste 11 ani şi are un număr de 113 magazine. Programele de responsabilitate socială reprezintă o componentă cheie în strategia companiei. Asumarea responsabilităţii ecologice şi sociale este un aspect esenţial al politicii corporative Kaufland. Cea mai mare parte a proiectelor noastre de CSR sunt desfăşurate în parteneriat cu asociaţii nonguvernamentale regionale sau naţionale. Pe lângă educaţie, sprijinim proiectele dedicate protecţiei mediului înconjurător şi pe cele care au ca obiectiv promovarea unui stil de viaţă sănătos prin intermediul activităţilor sportive şi adoptarea unei nutriţii echilibrate.