Calendarul desfăşurării mobilităţii cadrelor didactice, pentru anul şcolar 2024/2025, transmis de I.Ş.J. Dolj în teritoriu

0
481

Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj a transmis către instituţiile de învăţământ preuniversitar din subordine calendarul referitor la completarea normei didactice de predare a personalului didactic la nivelul inspectoratului școlar şi transferarea personalului didactic aflat în restrângere de activitate, pentru  anul școlar 2024 – 2025. În Dolj, în acest moment, sunt 12 cadre didactice aflate în restrângere de activitate şi 33 în situaţia de completare de normă.

Conform metodologiei în domeniu, ISJ Dolj a publicat şi transmis în teritoriu calendarul privind mobilitatea personalului didactic pentru anul şcolar 2024/2025. “Având în vedere prevederile art. 35 – art. 50 din Metodologia – cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul 2024 – 2025, punctul 5 din Calendarul mobilității personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul 2024 – 2025, aprobate prin OME nr. 6877/22.12.2023 și Centralizatorul privind disciplinele de învățământ, domeniile și specializările, probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învățământul preuniversitar; Pentru derularea în condiții optime a etapei privind completarea normei didactice de predare a personalului didactic la nivelul inspectoratului școlar şi transferarea personalului didactic aflat în restrângere de activitate în anul școlar 2024 – 2025, vă rugăm să aveți în vedere pașii de mai jos, cu respectarea termenelor menționate”, se arată în Nota ISJ Dolj. “Este în concordanţă cu legislaţia în vigoare, iar etapele care trebuie parcurse sunt foarte bine prezentate. În ceea ce priveşte Doljul, avem 12 cadre didactice aflate în restrângere de activitate şi 33 în situaţia de completare de normă”, a precizat prof. Irina Ştefana Broscaru, inspector general – adjunct al ISJ Dolj.

 Paşii de urmat

Este un calendar amplu:

1.afișarea pe pagina web a inspectoratului şcolar, isjdolj.ro, a listelor cu punctajele cadrelor didactice care solicită soluționarea reducerii de activitate. Termen: 29 februarie 2024; -înregistrarea contestațiilor la punctajele acordate – cadrele didactice solicitante, nemulțumite de punctajul acordat, depun contestație în scris la registratura inspectoratului școlar sau electronic la adresa de e-mail: secretariat@isjdolj.ro – Zilele: 1 şi 4 martie 2024 (până la ora 12.00);

2.soluționarea contestațiilor la punctajele acordate, în consiliul de administrație al inspectoratului școlar și afișarea punctajelor finale pe pagina web a inspectoratului şcolar. Termen: 5 martie 2024;

3.organizarea inspecţiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afişarea rezultatelor la sediul inspectoratului școlar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar. Perioada: 29 februarie-6 martie 2024;

4.depunerea cererilor, însoţite de documentele precizate în acestea, de către cadrele didactice aflate în restrângere de activitate, pentru obținerea acordurilor/acordurilor de principiu în vederea soluționării restrângerii de activitate la unităţile de învăţământ, CJRAE. Perioada: 29 februarie-5 martie 2024;

5.analiza în consiliile de administrație ale unităților de învățământ a solicitărilor și comunicarea acordului/acordului de principiu pentru transfer/refuzului motivat cadrelor didactice și inspectoratului școlar, biroul Managementul resurselor umane, până la ora 00. Termen: 6 martie 2024;

6.depunerea şi înregistrarea contestaţiilor privind acordurile/acordurile de principiu emise de unitățile de învățământ, de către personalul didactic care solicită transfer consimțit între unitățile de învățământ, la unitatea de învățământ. Perioada: 6-7 martie 2024;

7.soluționarea contestaţiilor privind acordurile/acordurile de principiu pentru transfer emise de unitățile de învățământ în consiliul de administrație al unității de învățământ și comunicarea acordului/acordului de principiu pentru transfer/refuzului motivat cadrelor didactice și inspectoratului școlar, biroul Managementul resurselor umane, până la ora 00. Perioada: 7-8 martie 2024;

8.depunerea acordurilor/acordurilor de principiu cadrelor didactice care solicită soluționarea restrângerii de activitate la comisia judeţeană de mobilitate. Perioada: 6-11 martie 2024.

ȘEDINȚA DE REPARTIZARE – organizată în data de 12.03.2024, ora 11.00, la sediul Inspectoratului Școlar Județean Dolj, sala AMFITEATRU

Soluționarea în ședința de repartizare, în ordine, a:

-cererilor cadrelor didactice titulare pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată/nedeterminată, respectiv a cererilor cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6) din Metodologie pe perioadă determinată; cererilor cadrelor didactice aflate în restrângere de activitate, prin transfer;

-cererilor cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului didactic/catedrei pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată; cererilor cadrelor didactice aflate în restrângere de activitate, prin detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată; Termen: 12 martie 2024;

9.înregistrarea contestațiilor la inspectoratul școlar cu privire la modul de soluționare a restrângerilor, depun contestație în scris la registratura inspectoratului școlar sau electronic la adresa de e-mail: secretariat@isjdolj.ro. Perioada: 12-13 martie 2024;

10.soluționarea contestațiilor în consiliul de administrație al inspectoratului școlar. Termen: 14 martie 2024.