Conceptul autonom „Autolivery”, dezvoltat de angajaţii Ford

0
53

Viziunea „Oraşul Viitorului” propune depăşirea provocărilor de mobilitate în mediul urban, implicit a blocajelor din trafic şi a poluării atmosferice, cu scopul de a ajuta oamenii să circule mai uşor astăzi şi în viitor. Angajaţii Ford dezvoltă idei inovative care ar putea ajuta la provocările de mobilitate – inclusiv un concept prin care vehiculele autonome şi dronele pot colabora pentru a transforma serviciile de livrări din oraşe. Ideea „Autolivery” („Autolivrare”) şi inovaţiile precum Carr-E, platforma robotică de transport personal, şi TriCiti, tricicleta inovatoare care facilitează deplasarea în oraşe, sunt oferite spre demonstraţie la Mobile World Congress Barcelona. Ford intenţionează să ofere în 2021 un vehicul autonom de Nivel 4 conform SAE (Society of Automotive Engineers) care va putea fi utilizat de serviciile de mobilitate precum ride sharing (împărţirea unui vehicul de mai mulţi pasageri), ride hailing (comanda unei maşini printr-o aplicaţie dedicată) sau livrările de colete.

fordMaşinile utilitare au jucat un rol-cheie în serviciile de curierat în ultima jumătate de secol. Dronele sunt un fenomen modern. Însă cele două pot colabora pentru a îmbunătăţi mobilitatea în zonele urbane într-unul dintre exemplele viziunii Ford în ceea ce priveşte “Oraşul Viitorului. Utilitarele autonome pot să transporte rapid şi eficient la nivel rutier orice pachet – de la alimente la medicamente de care este urgentă nevoie – în timp ce dronele au capacitatea potenţială de a prelua ultimul segment al călătoriei şi ajung pe calea aerului la destinaţii inaccesibile cu maşina, aşa cum sunt etajele superioare ale clădirilor sau zonele în care parcarea este dificilă, imposibilă sau nesigură.

Conceptul inovativ denumit “Autolivery” (“Autolivrare”), dezvoltat de o echipă de angajaţi Ford cu ocazia provocării interne Last Mile Mobility Challenge, imaginează maşini utilitare autonome folosite în paralel cu drone pentru a prelua şi livra bunuri şi colete în zonele urbane. Conceptul poate fi experimentat cu ajutorul ochelarilor pentru realitate virtuală la Mobile World Congress Barcelona, cel mai mare eveniment global dedicat industriei mobile, ca parte a viziunii Ford “Oraşul Viitorului”.

Modul în care tehnologiile pot îmbunătăţi vieţile clienţilor

Experienţa virtuală demonstrează pregătirile pentru cină şi un ingredient ce lipseşte care este comandat şi livrat la timp pentru a fi adăugat în reţetă. În condiţiile în care şoferii din oraşele Europei au petrecut, conform unor informaţii recente, până la 91 de ore blocaţi în traficul aglomerat în cursul anului 2016, serviciul “Autolivery” ilustrează modul în care tehnologiile pot îmbunătăţi vieţile clienţilor care trăiesc în case inteligente conectate şi pot să aştearnă drumul spre un viitor mai sustenabil. “Ford are în propriul nucleu cultura revoluţiei şi a inovaţiei concepute cu scopul de a veni cu soluţii care pun oamenii pe primul loc pentru a-i ajuta să economisească timp, bani şi nervi, dar şi pentru a transforma oraşele noastre în locuri în care este uşor să circuli şi să trăieşti”, a declarat Ken Washington, vicepreşedinte al biroului Cercetare şi Inginerie Avansată Ford Motor Company.

«Oraş al viitorului»

ford2Ideea Autolivery, unul dintre multele concepte propuse de angajaţii Ford în proiectele de tip Last Mile (“Ultima milă”), şi-a concentrat atenţia pe provocarea “ultimilor 15 metri” din industria livrărilor de marfă. Considerat cel mai dificil de automatizat proces din cadrul unei livrări, ultimul segment este analizat de multe companii care lucrează la soluţii care au rolul de a rezolva complexitatea livrării coletelor pe ultimii 15 metri, sau de la maşină la uşa clientului. Este de aşteptat ca presiunea rezolvării acestei provocări să crească la nivel global în următorii ani pe măsură ce PIB-ul fiecărei ţări creşte, iar livrările la nivel local evoluează ascendent datorită vânzărilor online. “Chiar dacă ideea demonstrată virtual astăzi nu este încă posibilă, conceptul «Autolivery» sugerează modul în care cercetările noastre care se derulează în domeniul mobilităţii ne pot îmbogăţi vieţile într-un «Oraş al viitorului» sustenabil”, a declarat Washington.

Alte două soluţii dezvoltate cu ocazia provocării Last Mile Mobility Challenge

Viziunea “Oraşul Viitorului” propune depăşirea provocărilor de mobilitate în mediul urban, implicit blocajele din trafic şi a poluării atmosferice, cu scopul de a ajuta oamenii să circule mai uşor astăzi şi în viitor. Străzile pot fi transformate în spaţii verzi şi parcuri, oferind astfel o calitate mai bună a vieţii şi comunităţi mai sănătoase. Compania invită în mod regulat propriii angajaţi, antreprenorii şi startup-urile să gândească şi să dezvolte inovaţii în cadrul unor întâlniri dedicate imaginării unor soluţii la diferite provocări. “Autolivery” este un concept dezvoltat de Euishik Bang, James Kuo şi Chelsia Lau, designeri Ford din Shanghai care au răspuns astfel la provocarea Last Mile Mobility Challenge de a veni cu soluţii de mobilitate dedicate zonelor urbane. “E vorba despre soluţii care uşurează viaţa din oraşe. Posibilitatea de a combina tehnologiei maşinilor autonome şi electrice cu cea a dronelor pentru a putea transporta colete mai uşor ar putea să le facă tuturor viaţa mai bună”, a declarat Bang. Alte două soluţii dezvoltate cu ocazia provocării Last Mile Mobility Challenge şi prezentate la Mobile World Congress sunt platforma de transport personal Carr-E şi tricicleta electrică pliabilă TriCiti.

Compania va creşte în mod constant oferta de maşini electrificate

ford1Ford intenţionează să ofere în 2021 un vehicul autonom de Nivel 4 conform SAE (Society of Automotive Engineers) care va putea fi utilizat de serviciile de mobilitate precum ride sharing (împărţirea unui vehicul de mai mulţi pasageri), ride hailing (comanda unei maşini printr-o aplicaţie dedicată) sau livrările de colete. Compania va creşte în mod constant oferta de maşini electrificate până la punctul în care maşinile electrice din gamă vor depăşi ca număr în viitorii 15 ani maşinile alimentate cu benzină. Soluţiile de transport care implică împărţirea unui vehicul de mai mulţi pasageri vor continua să câştige în popularitate, iar comunicarea între maşinile conectate şi infrastructura vor creşte la rândul lor. “Ne provocăm pe noi înşine încercând să înţelegem cum trăiesc, muncesc şi călătoresc oamenii în zonele urbane pentru a continua să aducem informaţii în procesul de cercetare a tehnologiilor şi soluţiilor de mobilitate”, a declarat Ken Washington.