După ce a preluat Reloc şi Electroputere Craiova / Grampet Grup continuă să se extindă

0
1287

Grampet Group este cel mai mare grup feroviar privat din România şi din sud-estul Europei. S-a înfiinţat în 1999 iar în ultimii ani grupul şi-a extins activitatea, în prezent, derulând afaceri în România, Bulgaria, Ungaria, Germania, Austria, Serbia, Muntenegru, Ucraina şi Republica Moldova. Grampet deţine cel mai mare operator feroviar privat din România, Grup Feroviar Român. De curând, grupul s-a extins şi în Austria, prin compania Grampetcargo Austria, care oferă servicii de transport feroviar şi servicii logistice.

GFR deţine o importantă cotă din piaţa de transport feroviar din România, fiind următorul operator feroviar de transport marfă după compania de stat. Anul trecut, GFR a transportat peste un milion de tone nete lunar. Compania manageriază în prezent o flotă de 325 de locomotive şi peste 13.500 de vagoane. Printre cei mai importanţi clienţi ai GFR se numără Rompetrol, OMV Petrom, Lukoil, Conpet, Holcim, Lafarge, Arcelor Mittal, Dacia-Renault şi Butan Gas. Proprietarul lui Grampet Grup este omul de afaceri Gruia Stoica.

La Reloc s-au făcut sute de angajări

Acesta şi-a consolidat şi mai mult prezenţa pe piaţa românească prin achiziția a două firme importante din domeniu, Electroputere Craiova şi Reloc SA. Negocierile pentru preluarea Electroputere au durat peste şase luni, iar suma pentru care s-a efectuat tranzacţia a rămas confidenţială. Mai exact, GFR a preluat producţia de locomotive a Electroputere Craiova la sfârşitul lui 2012, aceasta urmând să îşi schimbe numele în Electroputere VFU SA. În plus, prin cumpărarea SC. Reloc S.A. Craiova, Grampet va avea acces direct la activitatea de reparaţii de locomotive şi material rulant, desfăşurată de aceasta. Reloc Craiova a angajat peste 400 de oameni după preluarea de către antreprenorul gălăţean.

Două noi case de expediţii, în Kazakhstan şi China

Grampet deţine, de asemenea, şi Rolling Stock Company, care are ca obiect de activitate închirierea de vagoane şi locomotive, dar şi societatea Trans Expedition Feroviar, care se ocupă cu producerea şi comercializarea pieselor de schimb pentru vagoane. Casele de expediţie din România, Ucraina, Republica Moldova, Serbia, Muntenegru, Germania,  valorifică potenţialul, aria de acoperire şi experienţa operatorilor de transport feroviar şi de logistică din cadrul grupului. În perioada următoare, Grampet Group îşi va extinde activitatea pe pieţele din Cehia, Slovacia şi Grecia. Totodată, au fost iniţiate şi procedurile de înfiinţare a două noi case de expediţii, în Kazakhstan şi China. Astfel, Grampet va putea oferi clienţilor săi servicii de transport feroviar şi logistică, prin intermediul companiilor membre, pe rutele care leagă Marea Nordului de Marea Adriatică şi Marea Neagră.

Printre proiectele importante derulate în ultima vreme de GFR se numără primul curs practic de instruire RID pentru vagoanele care asigură transportul mărfurilor periculoase. Cu acest prilej, GFR a inaugurat vagonul-şcoală destinat pregătirii personalului care deserveşte acest tip de transport. Acesta este primul de acest fel din România şi al doilea în Europa de Est, iar costurile producţiei s-au ridicat la 40.000 euro. Cursul a fost organizat în colaborare cu Departamentul Logistică al Rafinăriei Petrom, în remiza de locomotive a GFR din staţia Brazi.