ANPC a instituit măsuri privind respectarea drepturilor pasagerilor de transport aerian civil

0
301

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat că instituie măsuri pentru asigurarea respectării drepturilor pasagerilor de transport aerian civil, impuse de condiţiile meteorologice nefavorabile. Pentru situaţiile de nerespectare a drepturilor pasagerilor de transport aerian civil, în urma anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, cauzate de condiţiile meteorologice nefavorabile, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Constantin Cerbulescu, îi sfătuieşte pe consumatorii să se adreseze la numerele INFO CONSUMATOR, telefon gratuit în reţeaua Romtelecom: 0800.080.999, precum şi la comisariatele judeţene:

“Îi asigur pe toţi consumatorii că echipe de comisari ANPC vor verifica permanent dacă în toate situaţiile de anulare sau întârzieri prelungite ale zborurilor drepturile pasagerilor sunt respectate. Suntem în legătură permanentă cu marile aeroporturi din ţară şi monitorizăm cazurile de anulări şi întârzieri ale zborurilor. Acolo unde vom constata încălcări ale legislaţiei, vom aplica măsurile corespunzătoare”, a precizat Constantin Cerbulescu, preşedintele ANPC.

În cazul anulării zborului ca urmare a unor circumstanţe extraordinare, pasagerii au dreptul la rambursare sau la redirecţionare, în funcţie de opţiunea acestora şi, de asemenea, au dreptul să primească asistenţă (mese, băuturi răcoritoare, telefon, cazare, de la caz la caz).

Circumstanţele extraordinare sunt acele situaţii pe care operatorul de transport aerian nu le-a putut evita în pofida adoptării tuturor măsurilor. Operatorul de transport aerian nu este obligat să plătească despăgubire, în cazul în care poate face dovada că anularea este cauzată de circumstanţe extraordinare. “Până în acest moment, s-a constatat că în situaţia în care s-au înregistrat anulări, întârziere la decolarea sau aterizarea aeronavelor, pasagerilor le-au fost respectate drepturile”, a mai spus Cerbulescu.