Raportul privind educația digitală prezentat de europarlamentarul Victor Negrescu în Comisia pentru Educație și Cultură din Parlamentul European

0
58

Europarlamentarul Victor Negrescu a prezentat raportul său privind elaborarea unei politici europene în materie de educație digitală în cadrul Comisiei pentru Educație și Cultură din Parlamentul European.

 Document prevede creșterea alocărilor financiare pentru educație, în mod special educația digitală, și alocarea a minim 10% din Planul European pentru Relansare Economică către educație. În raport se face referire de asemenea la importantele decalaje existente între statele membre și regiuni privind accesul la educație digitală, menționând problemele întâmpinate de România în a asigura aceste oportunități pentru toți elevii și profesorii.

 „Viitorul nostru comun depinde de modul în care vom alege să susținem transformarea sistemului nostru educațional, iar pentru modernizarea acestuia avem nevoie atât de o strategie coerentă, cât și de resursele necesare. Răspunsul primit la aceste prime consultări, înaintea negocierilor cu celelalte partide europene, îmi dă speranța că acest raport va reprezenta un mesaj puternic de sprijin pentru educație, oferind soluții viabile și adaptate nevoilor, în vederea digitalizării rapide a procesului de învățământ. Educația digitală de calitate trebuie să devină rapid o realitate pentru toți europenii“, a declarat vicepreședintele Comisiei pentru Educație și Cultură din Parlamentul European, Victor Negrescu.

 Raportul reprezintă, de altfel, viziunea Parlamentului European privind digitalizarea educației și constituie un răspuns la recentul plan privind educația digitală, lansat de Comisia Europeană. În document, legislativul european solicită monitorizarea și propunerea de soluții adaptate, prin intermediul Semestrului European, privind digitalizarea procesului educațional din fiecare stat membru, crearea de hub-uri privind educația digitală, din care să facă parte principalii reprezentanți din domeniu, susține importanța alfabetizării digitale și creșterea competențelor digitale, dezvoltarea conexiunii la internet de mare viteză la nivel european, accesibilizarea procesului educațional cu instrumente și dispozitive digitale sau implementarea unor noi inițiative privind tehnologiile în educație.

 O componentă importantă este reprezentată de soluțiile oferite pentru îmbunătățirea accesului la educație digitală. Se face astfel referire la nevoia de a dezvolta și finanța proiecte destinate sprijinirii grupurilor vulnerabile (seniori, femei, șomeri) și a zonelor rurale, montane și izolate. Nu în ultimul rând, raportul atrage atenția decidenților asupra riscurilor și amenințărilor online și propune dezvoltarea unor practici educaționale adaptate mediului online.