Podul Vidin-Calafat are nevoie de reparaţii la un an de la inaugurare

1
625

La doar un an şi trei luni de la inaugurarea podului Vidin-Calafat, suprafaţa de asfalt de pe o parte a podului a trebuit înlocuită în întregime, a declarat ieri Vladimir Andreev, directorul companiei mixte care gestionează podul, transmite BTA. Potrivit lui Andreev, suprafaţa de asfalt de pe o parte a podului a fost complet înlocuită până la mijlocul lunii septembrie, în timp ce în direcţia opusă asfaltul a fost doar parţial reparat. Lucrările de reparaţii sunt efectuate de firma spaniolă FCC, care a fost responsabilă şi de construcţia podului, în condiţiile în care acestea sunt cuprinse în garanţie. Iniţial FCC a început doar o înlocuire parţială a suprafeţei de asfalt, însă ulterior a decis să înlocuiască în întregime stratul de asfalt. Vladimir Andreev nu a putut spune când vor fi terminate lucrările, deoarece constructorul nu a fixat încă un termen limită. De asemenea, nu este clar ce companie va controla calitatea lucrărilor de reparaţii, deoarece contractul iniţial de supraveghere a expirat în momentul dării în folosinţă a podului. Cu toate acestea, Andreev a subliniat că lucrările care se derulează în prezent nu afectează traficul, putând fi folosită o parte a podului. Podul peste Dunăre Calafat-Vidin, cel de-al doilea pod între România şi Bulgaria, are o lungime de aproximativ 2 kilometri, 4 benzi rutiere (două pe fiecare sens), o linie simplă de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. De la darea sa în folosinţă, podul a fost utilizat de 650.000 de vehicule. Valoarea investiţiei pentru podul mixt Calafat-Vidin, în cazul României, a fost de 27.538.471,88 euro, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile (75%), şi de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat (25%).

1 COMENTARIU

Comments are closed.