Dascălii debutanţi, formaţi pshipedagogic prin cursuri FORCAD

0
344

Primărie Municipiului Craiova a găzduit, sâmbătă, 24 iunie a.c de informare despre activitatea proiectului “Formarea cadrelor didactice debutante pentru o carieră de succes în învăţământul preuniversitar” (FORCAD). Proiectul, cofinanţat  din Fondul Social European prin  Programul Operaţional Sectorial pentru  Dezvoltarea Resurselor Umane   2007 – 2013, este implementat de Casa Corpului Didactic Dolj şi a sprijinit activităţile destinate formării la locul de muncă şi tutorat pentru 405 de cadre didactice debutante din învăţământul preuniversitar, dezvoltarea şi furnizarea de programe de formare, inclusiv la distanţă în vederea creşterii accesului la educaţie de calitate şi asigurării de competenţe cheie şi competenţe profesionale.

„Prin acest proiect s-a urmărit consolidarea competenţelor profesionale a cadrelor didactice debutante din învăţământul preuniversitar, prin participarea la cursuri de formare psihopedagogică cu potenţial de extindere a învăţării pe parcursul întregii vieţi şi valorizarea oportunităţilor programului de consiliere şi sprijin. În cadrul proiectului a fost implementat programul de formare „Performanţă şi calitate – debut în cariera didactică”  care totalizat  94 ore: 60 de ore „face to face” şi 30 de ore ”on line” cu patru ore evaluare finală. Prin implementarea acestui program de formare inovativ, bazat pe resurse digitale, corelat cu servicii de consiliere şi sprijin adecvat în vederea menţinerii în cariera didactică, Casa Corpului Didactic Dolj urmăreşte îmbunătăţirea accesului şi a participării la oportunităţile de formare continuă a cadrelor didactice debutante”, a precizat Nicoleta Liţoiu, reprezentant CCD Dolj..

Programul de formare îşi propune pe lângă derularea unor cursuri “face to face” şi dezvoltarea unei comunităţi online de formare continuă a cadrelor didactice debutante care să găzduiască resurse (metode interactive de predare – învăţare, abordări curriculare şi extracurriculare noi, managementul clasei de elevi, utilizarea TIC în procesul didactic, optimizarea relaţiei şcoală-comunitate-familie).