Ministrul Mediului anunţă programul “Şcoala Verde” şi îmbunătăţirea programului “Rabla”

0
54

Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a declarat, într-un interviu pentru MEDIAFAX, că intenţionează să lanseze programul “Şcoala Verde”, care presupune ca instituţiile de învăţământ să devină independente energetic,dar şi să crească suma alocată de stat pentru achiziţionarea unei maşini electrice.

daniel-constantinMinistrul Mediului a vorbit, într-un interviu pentru MEDIAFAX, despre măsurile pe care ministerul le are în vedere pentru reducerea poluării, pornind de la îmbunătăţirea programelor “Rabla” şi “Casa Verde” şi până la iniţierea unui nou program, “Şcoala Verde”, care să transforme instituţiile de învăţământ în unele independente energetic.

Întrebat de un înlocuitor pentru timbrul de mediu, care nu mai este în vigoare de la 1 februarie, Daniel Constantin a declarat că există mai multe variante de lucru. Potrivit unor surse, în discuţie se află rovigneta pentru toţi conducătorii auto, dar diferenţiată în funcţie de gradul de poluare al maşinii şi stickere colorate, ce ar urma să fie lipite pe parbriz, pentru accesul în anumite zone. „Faptul că s-a eliminat această taxă este un lucru bun pentru că oricum fusese declarată ca o taxă nu neapărat ilegală, dar o taxă care s-a aplicat în mod discriminatoriu. (…) În momentul de faţă sigur că preocuparea mea ca ministru de Mediu nu este aceea de a pune o nouă taxă, nu este aceea de a întregi veniturile de la Fondul de Mediu, ci preocuparea mea este să încercăm să construim pentru noi, pentru copiii noştri un mediu mai prietenos, o poluare din ce în ce mai redusă. Din acest punct de vedere, sigur trebuie să venim cu anumite instrumente, nu aş spune taxe, mă feresc de aceste cuvinte, dar mai multe instrumente astfel încât eu ca ministru al Mediului, noi ca minister să ne asigurăm că poluarea va fi redusă. Am făcut o analiză în aceste zile în cadrul grupului de lucru pe care l-am format şi vreau să vă spun că deciziile pe care le luăm sunt ca urmare a consultării anumitor oameni care sunt specializaţi, care lucrează în această piaţă pe fiecare problematică în parte, pe mai multe grupuri de lucru. Pe grupuri de lucru dedicat fostului timbru de mediu am analizat ce se întâmplă în toate ţările Uniunii Europene. Sunt trei sisteme în momentul de faţă, există anumite ţări care percep o anumită taxă la înmatriculare sub o diversă formă. (…).  doua formă este de impozit care se plăteşte anual în funcţie de capacitatea cilindrică şi de emisiile de CO2”

         Constantin a mai spus că există şi a treia formă care este întărită în momentul de faţă şi care reprezintă o taxă suplimentară de combustibil, când plăteşti combustibilul o parte din taxa respectivă se duce către Fondul de Mediu. Acestea sunt cele trei forme întâlnite la nivelul Uniunii Europene. (…) „Analizăm în acest moment, se pare că grupul de lucru se îndreaptă deja către o anumită variantă sper ca în zilele următoare să vă prezentăm această variantă finală. (…) Să găsim o formă, un instrument prin care să reducem poluarea, până la urmă chiar pe moment nu plătim o taxă vedem că în timp, poate, dacă nu ne preocupăm, lucrurile se întorc împotriva noastră. Aici, toată această problematică, această dezbatere, cu situaţia în care se află Bucureştiul, Iaşul şi Braşovul astăzi. Aceaste trei oraşe sunt în procedură de infringement tocmai din cauza gradului ridicat de noxe din atmosferă. Deci trebuie să venim cu măsuri, iată că nu ne-am preocupat la momentul respectiv. Dincolo de cele trei oraşe, vreau să vă spun că există alte aglomerări urbane care sunt la limită de infringement şi riscăm să intrăm în perioada următoare şi cu acestea în procedură de infrigement deci să fim penalizaţi mai devreme sau mai târziu de Comisia Europeană”, a declarat ministrul Mediului.