Prof. Lavinia Elena Craioveanu a câştigat concursul pentru şefia Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj

2
998

Ieri, la Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, s-a desfăşurat concursul  pentru ocuparea funcţiei de inspector general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj. Au participat prof. Elena Lavinia Craioveanu, actualul deţinător al portofoliului¸ predecesorul său, prof. Georgică Bercea Florea, şi prof. Felix Godeanu, profesor de Religie la Colegiul Naţional Economic„Gheorghe Chiţu” Craiova. Singurul candidat care a promovat proba scrisă a fost Lavinia Craioveanu, care, după ce a trecut şi de interviu, a fost declarată câştigătoare a concursului.

2 COMENTARII

  1. Sa fiu mai explicit …

    la testul grilă, acolo unde aveam suspiciuni înainte de concurs, și îl contestam prin o adresă înregistrata la ISJ Dolj, ce ar fi trebuit să ajungă și la minister, s-a mai comis o încălcare a metodologiei, mai concret a art. 11, alin 1, punctul b, ”(ii) expedierea la o adresă de e-mail indicată de comisia de concurs a testului rezolvat, care este punctată, conform fişei de evaluare prevăzute în anexa nr. 5, cu 2,50 puncte;” – astfel comisia a decis să se transmită doar răspunsurile, ci nu testul rezolvat – OARE CARE SUNT MOTIVELE !!! Menționez că domnul președinte, la audiența avută, a afirmat că nici domnia sa, in acel moment (adică după concurs) nu cunoaște care au fost subiectele, însă știe că au avut un singur răspuns, detaliindu-mi pe larg procedura de elaborare a subiectelor și unde și cum au fost păstrate (din cele relatate, chiar există suspiciuni rezonabile de fraudă, consider eu – nota. Nu am sa dau detalii si nu am dat nici domnului presedinte, insa … acestea vor fi explicate la momentul oportun !!!). De altfel testul grilă, dat la concurs nu a fost afișat nici-unde, ba mai mult la cererea mea, verbală, de a primi un exemplar al acestor subiecte am primit răspuns negativ.

    Si totusi doamna Craioveanu … cum obtine nota zece daca … sustine/sugereaza ca a dat si raspunsuri cu mai multe variante?? Pe cine sa cred eu … presedintele/evaluatorul comisiei … sau …

    De altfel sunt mult mai multe neconcordanțe și încălcări ale metodologiei și ale Legislației – de exemplu bibliografia nu cuprinde OM 5530/2011 (Regulamentul de Organizare și Funcționare a ISJ – probabil nici nu era important, de nici nu era cunoscut !!! :)))), însă cuprinde acte legislative redundante funcției pentru care se organizează concursul – exemplu OM 5554/2011 – ROI CCD (vă mulțumesc că nu ați introdus și statutul de organizare al PSD, sau … 😉 și am putea spune chiar și OM 5561/2011 – Metodologia formării continue – să zicem … !!! De altfel sunt și lucruri interpretabile – exemplu la art. 11, litera b se prevede: ”susţinerea, în 30 de minute, a unui test-grilă, utilizând calculatorul” (cred că sunteți conștienți ce înseamnă acest lucru !!!) Oare … cum o fi reușit un candidat să obțină nota 10, la testul grilă, dacă nu a observat aceste lucruri – sau nu a avut nevoie să citească bibliografia !!!

    Poate reuseste cineva sa citeasca si acst articol si … observa, analizeaza … reciteste, vede … care e probele prevazute de lege, care e probele prevazute de metodologie (cum am spus cuiva … daca aveti pretentie de la mine sa fiu profesionist … voi de ce nu sunteti?)…

    Art. 260
    (1) Funcţiile de conducere din inspectoratele şcolare şi de director la casa corpului didactic se ocupă, prin concurs, de către cadre didactice titulare, cu diplomă de licenţă, membre ale corpului naţional de experţi în management educaţional, care îndeplinesc criteriile de competenţă profesională, managerială şi de prestigiu moral evaluate prin:
    a) curriculum vitae;
    b) calităţi dovedite în activitatea didactică şi în funcţii de conducere, de îndrumare şi de control, anterioare, în sistemul naţional de învăţământ;
    c) titlul de doctor sau gradul didactic I;
    d) calificativul foarte bine obţinut în ultimii 5 ani;
    e) interviu în faţa unei comisii de concurs privind managementul educaţional şi deontologia profesională.

    Detalii: http://legeaz.net/legea-educatiei-nationale-1-2011/art-260

    PS. Daca imi era acceptata cererea de a fi un interviu public, cererea de a se permite accesul presei, observatori neutri (liderii de sindicat au transformat sindicatele in ”remorci” ale PSD-ului), de la ONG-uri, ci nu de la sindicate, etc… si daca doamna demosntra ca … este capabila, fara sa fie ajutata peste 3 ani – ii recunosteam meritele … dar dupa peste 3 ani sa fi numit ilegal si apoi (legea e clara – POSTURILE SE OCUPA PRIN CONCURS . restul … ”interes invatamantului” = interesul partidului si politrucilor)…!!!

    PS. Postul (pentru mine este un post, ci nu o functie, pentru ca … nu am absolvit ”cursuri de management” la ”apelul de seara” (sa fie clar … nu afirm ca cineva, dintre contracandidati ar avea asemenea cursuri), ci am un master in Management Educational, absolvit Universitatea din Bucuresti (echivalat la acest concurs cu un curs de … maxim 180 de ore !!!), cateva publicatii finantate ANCS, o experienta relevanta ca inspector in Ministerul Educatiei (probabil singurul inspector care a dat inainte un concurs si apoi ;)… etc … chestii de alea de nu prea conteaza in Romania si le face prostii, ca ai smecheri e numiti ;), am afirmat in repetate randuri … NU MA INTERESEAZA (consider ca nu reprezint pe nimeni si ca multi din ISJ/directori nu se regasesc si nu sunt solidari cu principiile mele – CORECTITUDINE, TRANSPARENTA, PROFESIONALISM, ba mai mult … ar fi un regres profesional și … e clar ca mi-as face multi dusmani … sunt constient ca nu sunt perfect, dar … pana acum, nu am acceptat compromisuri !!!) si de altfel nu am nimic personal cu doamna (imi e indiferent cine este la ISJ (x-lescu, finul lui x, doamna y, tovarasa doctor docent, de renume mondial z, amanta lui u, etc), atata timp cat … vine politic ar fi necesar sa accepta sa plece politic si nu se leaga de un concurs aranjat – are respectul meu !!! – HAIDETI SA NU NE MAI ASCUNDEM SI SA SPUNEM CA PROMOVAM PROFESIONISTI, CAND AVEM DOAR POLITRUCI si OPORTUNISTI !!!)

    Si … sa concluzionam … daca gresesc cu ceva … doresc … sa se spuna public 3 motive pentru care anumiti candidati au ocupat functii fara concurs de prin 2012 – care a fost ”interesul invatamantului” ???

    De altfel … cred ca … ieri … au avut mare noroc … aveam intrebari pregatite si pentru liderii de sindicat si pentru contracandidati (comisiei ”le-am dat examen” … daca ar deveni publice anumite discutii private de la minister … probabil ca nu intamplator azi … am fost sicanat din nou si … mi s-a interzis, la un anumit moment dat, sa imi vizitez colegii din CNFP (echipa de profesinisti din Minister !!!) :)))))!!!

Comments are closed.