„Şcoală – Familie – Comunitate”, la Şcoala Gimnazială din Coţofenii din Dos

0
67

Astăzi, începând cu ora 10: 00,   la  Şcoala  Gimnazială din Cotofenii din Dos, va avea loc loc o discuţie „liberă”, pe  „Masă rotundă”, subiectul  fiind   „Culturi diferite, aceleaşi cuvinte: Şcoală  – Familie- Comunitate  ”.

Ceea ce se întâmplă la Coţofenii din Dos face parte din Programul „Erasmus +” – „Educaţie interculturală prin instrumente digitale” – şi  face parte din programul Uniunii Europene. Cel mai bine explică prof. Maria Sîrbu, director al Şcolii Gimnaziale din Coţofenii din Dos, fondurile alocate fiind în cuantum de aproximativ 14.000 de euro, din partea Uniunii Europene,  (1 august 2017 – 31 iulie 2018): „Şcoala noastră nu este la prima experienţă europeană. În perioada septembrie 2015 –  31 august 2017, instituţia noastră a fost implicată în parteneriatul strategic „The Sons Of the Sun”, parteneriate strategice numai între şcoli. Unitatea de învăţământ coordonatoare a fost „Kuşadasi Makbule Hasan Ucar Anadolu Lisesi , din Turcia, iar ceilalţi parteneri au fost „I Liceum Ogolnoksztalcace Im . Mikolaja Kopernika” – din Polonia, şi ” Aleksandro Puskino Vidurine Mokykl  din Lituania”.

Parteneriatul strategic „S.O. S. ” a fost dedicat astronomiei, elevii noştri , împreună cu cadrele didactice ale unităţii , au conctuit un cadran şcolar , putând observa tot ceea ce ţine de astronomie, cu ajutorul filtrului solar şi telescopului, ambele achiziţionate cu finanţarea Comisiei Europene. Cadrele didactice au beneficiat  de două cursuri de formare – în Portugalia şi Italia – pregătirea fiind pliată pe nevoia de dezvoltare a cunoştiinţelor digitale, ale cadrelor didactice, în vederea promovării cetăţeniei europene, apelând la o varietate de metodologii: aspecte ale diversităţii culturale în educaţie: ITC în educaţia interculturală;  etc… Participarea la cele două cursuri de formare a reprezentat, pentru profesorii noştri, nu numai o provocare profesională, ci şi o oportunitate de îmbunătăţire a cunoştinţelor lingvistice, digitale şi pedagogice, dar şi o experienţă de viaţă pr plan personal ”.