Şcoala Gimnazială “Gheorghe Ţiţeica” din Craiova reprezintă România într-un proiect european

0
96

Şcoala Gimnazială “Gheorghe Ţiţeica” din Craiova are în derulare un proiect european ,,Ecosisteme de știință – Transformarea școlii științifice deschise într-o realitate pentru elevii de gimnaziu”, desfăşurat în parteneriat cu mai multe unităţi de învăţământ din Europa. Perioada de desfăşurare este 01 oct. 2020 – 30 sept. 2022.

Paretenerii din proiect sunt următorii: Wittenborg University (Olanda) – coordonator , Ita-Suomen Yliopisto, Finlanda,  Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza, Polonia, Pasvalio Levens pagrindine mokykla, Lituania,  Elazig Doga  Anadolu  Lisesi (Elazig Egitimcilik Tic.ve San. A.S), Turcia , Working with Europe/Treballant amb Europa Associació Spania. Proiectul are misiunea de a contribui considerabil la implicarea elevilor noștri în învățarea științei și tehnologiei și de a realiza experimente cu privire la abordarea școlii deschise, de a stimula spiritul de inovație și implicarea elevilor cu vârste cuprinse între 12-14 ani. Proiectul va aplica o metodologie cu privire la experimentul practic, astfel încât să putem răspunde la întrebarea: „Cum putem dezvolta interesul pentru școlarizarea științei deschise?” Toate activitățile vor funcționa prin realitățile și provocările societății locale și viața lor reală și vor folosiți resursele comunității locale. Activitățile vor fi împărtășite și dezbătute cu elevii, deoarece ei vor fi partea cea mai importantă și vor ajuta la crearea tuturor acestor activități. ,,Scopul general al proiectului este de a crea primele versiuni ale ecosistemelor locale / regionale ale școlarizării științelor deschise prin dialoguri intense cu comunitatea și resursele științifice relevante. Elevii vor analiza în cadrul proiectului diferitele resurse ale comunității / resurse științifice și vor crea o „hartă a resurselor școlare deschise. Printre potențialele resurse comunitare ar putea fi, de exemplu Termo Craiova – instituție vizitată de delegația școlii noastre în zilele premergătoare acestei întâlniri din cadrul proiectului. Bucuria noastră, a întregii echipe formate din elevi și cadre didactice –  a fost greu de descris în cuvinte atunci când, prin votul tuturor participanților la proiect, logo-ul creat de o elevă a școlii noastre a devenit logo-ul proiectului. Felicitari – dragilor nostri elevi, membrii ai echipei de proiect!. Suntem mândri că reprezentăm România în acest proiect “, a precizat prof. Elena Cerasela Cremene – director  Școala Gimnazială ,, Gheorghe Țițeica ” Craiova.

Elevii, încântaţi de proiect

Şi elevii se arată încântaţi de proiect. Iată, câteva exemple: „Floarea (sigla câştigătoare a Şcolii “Gh. Ţiţeica”) ne reprezintă învățând și crescând împreună prin știință.” Alessia, clasa a VI-a A ; „Logo-ul reprezintă o floare, iar petalele sale reprezintă fiecare steag al țărilor care colaborează la acest proiect. Becul ne conectează planeta cu știința. Pe frunze pot fi găsite elemente științifice” –  Alexandra, clasa a VII-a B, care a completat: “Știți zicala: „O imagine înseamnă mai mult de 1.000 de cuvinte!” și credem că sigla creată de echipa noastră a reușit să condenseze toate informațiile esențiale legate de proiect: țările partenere – prin steaguri, ideea de unitate a ansamblului de elemente, frumusețe – pentru că orice floare este frumoasă, dar și știința, ca forță care generează dezvoltare. Pe frunzele florii sunt imagini care sugerează multe dintre descoperirile științifice sau instrumentele utilizate în explorarea naturii prin fizică, chimie și biologie. Veți vedea, printre altele, formula chimică a apei – lichidul indispensabil vieții pe Pământ, spirala ADN – codul de informații genetice al oricărui organism, racheta – simbolul dorinței de explorare și celebra ecuație scrisă de Albert Einstein care face legătura dintre substanță și energie”. „Când am aflat că sigla noastră a câștigat, am fost mândră. Am muncit din greu la asta și sunt fericită pentru că munca noastră a fost recompensată. ” Sarah, clasa a VII-a B. „La fel cum am văzut sigla, mă întrebam dacă va apărea steagul României și când l-am văzut, am fost plin de bucurie. Floarea care apare reprezintă logo-ul principal al proiectului. Iar petalele reprezintă țările care participă. Iar restul structurii florii indică elementele principale ale științei. În mijloc există un bec care indică ideile de colaborare și lucru în echipă. ” Mihai, clasa a VII-a A.„Desigur, logo-ul nostru se referă la știință. Am fost foarte bucuroși să aflăm că sigla noastră a câștigat, deoarece acest câștig ne-a adus un mic avantaj în acest proiect și a îmbunătățit starea de spirit a echipei. Au existat multe idei de logo-uri și am fost plăcut surprinși să știm că a noastră va reprezenta acest proiect. Mulțumim echipei și celorlalți colegi de proiect pentru tot sprijinul și încurajările oferite până acum. ” Damaris, clasa a VII-a B