Grădiniţele cu program prelungit din întreaga ţară au intrat în atenţia inspectorilor de la Protecţia Consumatorilor, aceştia având în vedere asigurarea serviciilor în spaţiile activităţilor de educare, instruire şi joacă, dar şi serviciile privind hrana. Astfel, timp de o lună, controlul a fost în plină desfăşurare, reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor verificând 508 grădiniţe cu program prelungit la nivel naţional, din care 63,5% nu respectau în totalitate prevederile actelor normative în ceea ce priveşte modul de asigurare a calităţii serviciilor prestate. În timpul controalelor au fost verificate circa trei tone de alimente, constatându-se că peste 10% din acestea prezentau abateri de la prevederile legale în vigoare. Urmare neregulilor constatate, s-a dispus oprirea de la utilizare a circa 280 kg alimente şi au fost aplicate 323 sancţiuni contravenţionale dintre care 238 avertismente şi 85 amenzi contravenţionale, în valoare de 282.000 lei. La grădiniţele craiovene nu au fost depistate abateri, singura neregulă fiind reprezentată de neafişarea regulamentului de ordine interioară, precum şi neîncheierea contractelor de prestări servicii între grădiniţe şi părinţii copiilor.
„Oferta variată de grădiniţe pune părintele în dificultate, la alegerea acesteia. Pe lângă serviciile educaţionale pe care părintele le aşteaptă de la grădiniţa la care îşi înscrie copilul, foarte importante sunt condiţiile în care se desfăşoară programul, prin aceste condiţii înţelegând atât cele de cazare oferite, spaţii de joacă, odihnă, dar şi cele de asigurare a hranei copiilor în aceste unităţi. Din fericire, în timpul controalelor efectuate la unităţile de învăţământ preşcolar din Craiova nu au fost depistate abateri grave. Deoarece copiii reprezintă o categorie vulnerabilă de consumatori, trebuie să depunem toate eforturile pentru a găsi cele mai eficiente soluţii în asigurarea unui înalt nivel de protecţie a lor, inclusiv în calitate de beneficiari ai serviciilor ce sunt prestate în grădiniţe”, a spus Dan Vasile, purtător de cuvânt al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Dolj.
Părinţii care sesizează nereguli în grădiniţe, atât în ceea ce priveşte condiţiile de cazare, cât şi a celor de alimentaţie a copiilor, sunt rugaţi să se adreseze Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.
Consider ca au o mare responsabilitate cei ce se ocupa de copii in aceste gradinite.Nu este usor de aceia oamenii ar trebui motivati.Salariile lor ar trebui sa fie substantiale ca grija ce o acorda copiilor sa fie in forma.Nu-i usor copii sunt imprevizibili mare grija pt.ei.
Comments are closed.