Scandalul iscat de revista Oscar care se distribuie în grădiniţele din Craiova, sub formă de obligativitate s-a stins. Când a început era vacanţă, şi în afara unor reacţii într-o conferinţă de presă, în Sala Oraşelor a Instituţiei Prefectului Dolj, Cristian Nedelcu, consilierul prefectului Nicolae Giugea, cel care patronează această revistă, a băgat capul în ţărână ca struţul. Grav este faptul că nici până astăzi Cristian şi Diana Nedelcu, patronii Asociaţiei Culturale Craiova, partenerii Primăriei Craiova pentru organizarea Zilelor Craiovei şi a sărbătorilor de iarnă, nu au anunţat în mod public sponsorii şi cheltuielile făcute.
Cristian Nedelcu ştia că iureşul altor evenimente, va face uitată revista OSCAR şi sponsorizarea de 600 de milioane primită de Asociaţia Culturală Craiova, de la Compania de Apă Oltenia, pentru sărbătorile de iarnă ale Craiovei, afacere ieşită la suprafaţă odată cu acest scandal. Nu a făcut nici un comentariu cu privire la sponsorizarea de la Compania de Apă Oltenia şi nici cu privire la alţi eventuali sponsori, pe care Asociaţia Culturală Craiova i-a determinat să dea bani pentru sărbătorile de iarnă ale Craiovei. Pentru Zilele Craiovei din 2010 a trebuit ca un cotidian local să facă cerere la Primăria Craiova pentru a afla sponsorii Asociaţiei Culturale Craiova.
„Primăria Municipiului Craiova nu are implicaţii de ordin financiar”
Conform răspunsului: „Primăria Craiova a încheiat Contractul de Parteneriat cu nr. 137306/11.10.2011 cu Asociaţia Culturală Craiova; nu a fost necesară aprobarea Consiliului Local Municipal, întrucât Contractul de Parteneriat nu afectează bugetul local; sponsorii au fost următorii: SC Heineken SA, Vodafone România SA, SC Selgros Cash&Carry SRL, SC La Papa Sel SRL, SC Vie Vin Vânju Mare SRL, SC Eco Sud SRL, SC Civitas PSG SRL, SC Cummins Generator Technologies SA, BRD Group Societe Generale; contractele de sponsorizare au fost încheiate între Asociaţia Culturală Craiova şi sponsorii mai sus menţionaţi, Primăria Craiova nefiind parte în aceste contracte; conf. art. 3, pct. 3.4 al Contractului de Parteneriat nr. 137306/11.10.2011 încheiat cu Asociaţia Culturală Craiova (Asociaţia Culturală Craiova va asigura toate plăţile prilejuite de acţiunile cuprinse în calendarul de manifestări), Primăria Municipiului Craiova nu are implicaţii de ordin financiar, aşadar nu avem informaţii privind cuantumul acestor plăţi”.
Parteneriatul a fost unul cu o instituţie publică
Conform art. 45 din Legea 215/2001: „(2) Se adoptă cu votul majorităţii consilierilor locali în funcţie următoarele: f) hotărârile privind asocierea sau cooperarea cu alte autorităţi publice, cu persoane juridice române sau străine”. Este evident pentru oricine că acest parteneriat trebuia să aibă votul consilierilor municipali. În ceea ce priveşte gestionarea fondurilor provenite din donaţii, dacă Primăria Craiova „nu are implicaţii de ordin financiar” şi nu are informaţii „privind cuantumul acestor plăţi”, ar fi fost normal ca Asociaţia Culturală Craiova, după manifestările Zilelor Craiovei, să vină într-o conferinţă de presă, şi să justifice fiecare leu. Ori soţii Cristian şi Diana Nedelcu nu au făcut acest lucru nici cu ocazia zilelor Craiovei şi nici cu prilejul sărbătorilor de iarnă. Această secretomanie lasă să planeze asupra acestor cheltuieli tot felul de suspiciuni. De altfel parteneriatul dintre Primăria Craiova şi Asociaţia Culturală Craiova din 2010, şi susţinerea financiară anuală de 7.000 lei, ridică mai multe semne de întrebare, unele legate de legalitate, ţinând cont de faptul că Diana Nedelcu este angajată a Primăriei. Poate că cei doi soţi, unul consilierul prefectului Nicolae Giugea, altul angajat al Primăriei Craiova se vor hotărâ într-un final să facă publice cheltuielile de la Zilele Craiovei şi sărbătorile de iarnă, nu de alta dar parteneriatul a fost unul cu o instituţie publică.