Chinezii cer o păsuire de 60 de zile la cartierul de locuinţe

0
415

Cu câteva zile înainte să-i expire termenul contractual final (31 mai), constructorul chinez al cartierului de locuinţe mai cere o păsuire cu 60 de zile din partea Primăriei Craiova. Pentru a fi credibili, de această dată, chinezii vin cu o armată de argumente: o serie de acte şi documente emise între cele două societăţi care urmează să fuzioneze, chiar şi o scrisoare bancară în care se avansează şi o cifră de 981 milioane RMB, în moneda chineză, reprezentând depozitul pe care noul constructor l-ar deţine. Pentru şi mai multă transparenţă, există şi documente redactate în chineză, care pot fi consultate de cunoscătorii acestei limbi.

cartier chinezesc (1)În termeni juridici, păsuirea poartă numele de ”prorogare” a termenului şi este propusă de autoritatea locală consilierilor municipali, în şedinţa de joi. Proiectul de hotărâre pleacă de la o cerere venită din partea părţii chineze, prin care se solicită o prelungire cu 60 de zile a contractului, întrucât o nouă firmă, China Railway 4th Bureau Group Co. Ltd., ar fi, în acest moment, „în deplină procedură de achiziţie a pachetului de acţiuni al companiei din Craiova”.

Solicitarea este făcută de Shandong Ningjiang

Solicitarea este semnată de administratorul Shandong Ningjiang, Du Yanming, care precizează că noul constructor a hotărât să preia cartierul de locuinţe şi să-l finalizeze în termen de 22 de luni de la reluarea lucrărilor. În sprijinul afirmaţiilor, Du Yanming a trimis municipalităţii corespondenţa pe care a purtat-o cu noua societate, inclusiv în limba chineză, precum şi angajamentele pe care China Railway 4th Bureau Group Co. Ltd şi le-a luat în ceea ce priveşte proiectul imobiliar de la Craiova. Autorităţile au decis, la rândul lor, să publice şi solicitarea pe care China Railway 4th Bureau Group Co. Ltd a trimis-o către Primăria Craiova, inclusiv varianta în limba chineză.

În termeni optimişti, lucrările ar putea fi reluate în iunie

cartier chinezesc (3)Noii constructori de la China Railway 4th Bureau Group Co. Ltd se prezintă ca „o companie de prestigiu din Republica Populară Chineză”, care priveşte „cu foarte mare seriozitate proiectul de la Craiova, util atât pentru cetăţenii săi, cât şi pentru relaţiile bilaterale prieteneşti şi reciproc avantajoase dintre ţara noastră şi România”. Administratorul acestei firme, Li Junqiang, susţine că are nevoie de 60 de zile întrucât procedura de preluare este una internaţională şi necesită mai mulţi paşi de urmat. Dar că procesul este încurajator întrucât, din cele opt etape pe care trebuie să le parcurgă, au fost bifate deja cinci.

A fost prezentat un depozit bancar de 127 milioane de euro

La documentaţie, China Railway 4th Bureau Group Co. Ltd a ataşat acordul provizoriu de achiziţie a companiei, declaraţia bancară proprie şi o scrisoare de referinţă din partea băncii pentru a face dovada bonităţii sale fiscale, banii fiind, de fapt, principala chestiune care trebuie avută în atenţie. La proiectul de hotărâre este depusă o copie legalizată la un notar din China, care a fost tradusă în limba română, a unui certificat de depozit emis de Banca Industrială din China pe numele societăţii China Railway 4th Bureau Group Co. Ltd. Banca specifică, în actul respectiv, că, până la data de 28 aprilie 2017, firma avea în cont 981 milioane RMB, echivalentul a 127 milioane de euro. Întreg cartierul de locuinţe de la Craiova a fost estimat la 35 milioane de euro, iar în construcţiile ridicate până acum s-au investit, conform primului constructor, 8 milioane de euro.

„Societatea-mamă” are toată tranzacţia în mână

cartier chinezesc (2)China Railway 4th Bureau Group Co. Ltd îşi află sediul în Complexul Olimpoic Sportiv din oraşul Jinan, provincia Shandong. În certificatul notarial se arată că este reprezentată legal de Zhang Tingjun, în vârstă de 55 de ani, care a început demersurile de preluare a firmei Shandong Ningjiang. Spre deosebire de China Railway 4th Bureau Group Co. Ltd, cealaltă firmă a fost înregistrată în România în data de 17 decembrie 2013, cu un capital social de 68.000 de dolari. În acordul de principiu, care există între cele două firme chineze, se specifică faptul că părţile au convenit să încheie un contract de achiziţie oficial după ce „societatea-mamă” a China Railway 4th Bureau Group Co. Ltd va aproba această tranzacţie. Despre „societatea-mamă”, cea de-a treia firmă chineză, nu se specifică nimic.