Ieri, a început evaluarea naţională a elevilor de clasa a VI-a, fiind create toate condiţiile de examen, iar rezultatele vor fi folosite ca sursă pentru programe de dezvoltare pentru elevi, cu tot ceea ce presupune acest proces.
Pe 23 mai a început evaluarea naţională a elevilor de clasa a VI-a. „Primul test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară Limbă şi comunicare. Examinările vor fi evaluate de echipe formate din două cadre didactice, unul cu specialitatea Limba şi literatura română, celălalt cu competenţe în limba modernă . Cea de-a doua probă – care se va desfăşura pe 24 mai – Matematică şi Ştiinţe ale naturii – va avea, pentru examinare, echipe formate din trei cadre didactice: matematică, fizică, biologie.
Rezultatele individuale, care nu sunt trecute în catalog, decât cu acordul elevilor, sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi colectivul de catedră din fiecare unitate şcolară. Conform acestei activităţi, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/orientare, care cuprinde informaţii diagnostice şi prognostice în vederea orientării şi optimizării învăţării. Decizia privind elaborarea planului individualizat de pregătire a copilului se ia coroborând rezultatele de la Evaluarea Naţională cu cele înregistrate de-a lungul procesului educaţional. Toate datele vor fi comunicate părinţilor sau reprezentanţilor legali ai minorului”, a declarat prof. Nicoleta Liţoiu (foto), purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar General Dolj.