Ce nu fac guvernanţii fac şase copii deştepţi

0
1059
Ce nu pot face guvernanţii fac copiii deştepţi, cu rezultate extraordinare obţinute la olimpiadele şcolare. Astfel, şase olimpici au pornit un proiect inedit pentru a-i ajuta pe elevii mai mici care trebuie să susțină în vara viitoare Evaluarea Națională. „Ne dorim să ajutăm elevii de clasa a VIII-a să treacă cu bine peste această situație dificilă creată de pandemie. Oferim lecții săptămânale care urmează curricula pentru evaluarea națională 2021”, au explicat aceștia în descrierea de pe site-ul pentru meditații lansat de ei – matex.xyz., conform edupedu.ro, care îi şi citează.
Cei șase olimpici sunt Catinca Alexandru, Darius Vulturu, Rareș Bălășescu, Alexandru Radu, Ștefan Dima, Bianca Oțel. Lecțiile au loc pe platforma Cisco Webex, iar ca fiecare elev poate cere lămuriri chiar în timpul orei. „Pe website-ul nostru vom publica teme la care elevii pot încărca soluții pe care le vom corecta, oferindu-le feedback și lecțiile de zi. Suplimentar se va face un clasament pe baza punctajelor obținute și primii clasați vor fi premiați. Va exista și o secțiune pentru întrebări la care echipa noastră va răspunde cât de promt posibil”, se arată în descrierea proiectului. Motivația din spatele ideii celor șase olimpici este situația actuală generată de criza COVID, care ne afectează pe toți. „Școlile sunt închise, elevii nu mai au contact cu profesorii lor. Le e mai greu să înțelegă ce li se predă, să ceară lămuriri suplimentare. Adesea cursurile se rezumă la încărcarea unor fișe pe platformele de învățare online și eventual la o lecție filmată în care este explicat subiectul. Copiilor le poate fi greu să înțeleagă anumite concepte și nu au cum să se edifice singuri. De aceea noi ne-am decis să ne implicăm. Am creat acest proiect cu scopul de a ajuta copiii cu mai puține resurse sa își atingă obiectivele educaționale pe care și le-au propus. Dorim să împărtășim atât cunoștințele noastre, cât și pasiunea pentru matematică. Ne-ar plăcea să avem o relație mai apropiată decât cea clasică profesor-elev, să îi cunoaștem, să le înțelegem nevoile și să le devenim mentori, pentru că la rândul nostru am avut momente dificile și un asemenea ajutor a fost bine venit”, au explicat olimpicii.