Craiova Smart City – Conectați la viitor / Servicii online pentru craioveni, puse la dispoziție de Primăria Craiova

0
1249

Municipiul Craiova își consolidează statutul de oraș inteligent.

Printr-o utilizare eficientă a tehnologiei și a mijloacelor de comunicare moderne în beneficiul comunității, Primăria Craiova a avansat cu pași siguri în direcția Smart City în domenii legate de trafic, parcări, servicii sociale, plata taxelor și a impozitelor locale sau în ceea ce privește mediul de afaceri.

 

Craiovenii beneficiază de o serie de servicii online, mijloace moderne și rapide de rezolvare a problemelor ce țin de administrația locală, care sunt puse la dispoziție de Primăria Craiova.

Astfel au fost dezvoltate soluţii inteligente, având la bază toate cele 6 verticale ale conceptului SMART: Smart Governance, Smart Living, Smart Economy, Smart Mobility, Smart People.

 

Când vorbim despre Craiova Smart City, vorbim despre servicii online care oferă confort și siguranță cetățenilor, le salvează timpul, energia și banii, nemaifiind nevoie ca aceștia să se deplaseze la sediul instituțiilor din subordinea Primăriei Craiova. Proiectele dezvoltate de administrația locală, în ultimii ani în domeniul digitalizării Craiovei, au făcut ca multe dintre serviciile de care are nevoie orice cetățean să poate fi accesate ușor, de oriunde, de pe orice device și în condiții de siguranță. Craiova este, de exemplu, printre puținele municipii din România care pune la dispoziția celor interesați nu doar o listă a autorizațiilor de construcție, ci și actul în sine, conform normelor în vigoare, așa cum a fost emis de autoritatea responsabilă”, a declarat primarul Mihail Genoiu.

 

SMART GOVERNANCE

Servicii pentru cetățeni – https://primariacraiova.ro/ro/servicii-online

Interacțiunea cu autoritățile este, acum, mai facilă ca oricând. Se pot face, de exemplu, programări online pentru registratura primăriei, pentru evidența persoanelor sau pentru impozite și taxe.

 

Printre serviciile online la care pot apela craiovenii sunt:

 

Tot pentru simplificarea procesului de relaționare cu cetãțenii și pentru reducerea timpului de emitere a actelor de autoritate, au fost dezvoltate și urmãtoarele servicii:

  • Urmãrește-ți cererea – prin intermediul cãruia se poate urmãri circuitul documentului înregistrat la primãrie: http://www.eprim.ro/portal/craiova/SOCraiova.nsf/CautareRegistraturaSO?OpenForm
  • Notificări prin sms la emiterea actelor de autoritate – la emiterea actului solicitat, petentul este notificat automat prin sms.
  • Consultare on-line a autorizaţiilor de construire şi a certificatelor de urbanism. Sunt disponibile pentru consultare autorizațiile de construire și certificatele de urbanism emise.
  • Impozite și taxe online on-line: Serviciul informează asupra datoriilor pe care un cetățean le are către bugetul local, cu posibilitatea de achitare prin intermediul instrumentelor de plată electronice, fără a mai fi necesară deplasarea la primărie sau la sediul băncii

https://primariacraiova.ro/ro/impozie-si-taxe-online

  • Autorizații on-line de liber acces pentru autovehiculele cu greutate mai mare de 3,5 tone. Se pot achita direct pe site: https://primariacraiova.ro/ro/autorizatii-de-liber-acces.
  • Aplicație electronică mobilă (IOS, Android) de notificare a intervenț Fiecare intervenție de urgență sau planificată de furnizorii de utilități (CAO, CEZ, ENEL ș.a) privind intervențiile pe domeniul public este notificată în cadrul aplicației electronice și este monitorizată până la finalizare. Aplicația a fost creată de Primărie pentru a monitoriza și gestiona eficient activitatea furnizorilor de utilități din Craiova.

”Un alt proiect din strategia Craiova Smart City, în plin proces de derulare, este A.R.C.A., finanțat din fonduri europene și care vine în completarea serviciilor online deja puse la dispoziția cetățenilor. Este un proiect în valoare de aproximativ 2.750.000 de lei, cu o durată de implementare de 28 de luni și cu finalizare în martie 2021. Acest proiect urmărește crearea unui portal de servicii electronice, care să asigure digitalizarea integrală a minimum 10 servicii publice și care va face posibilă separarea fluxului scriptic de fluxul electronic”, a precizat primarul Mihail Genoiu.

 

Proiectul se va concretiza după cum urmează:

  • Un Portal de e-servicii pentru cetăț Portalul va facilita accesul utilizatorilor la serviciile digitalizate și va funcționa ca un birou virtual.
  • Digitalizarea cu acces şi livrare online completă a minimum 10 servicii gestionate exclusiv de primărie.
  • Actualizarea sistemului de management al documentelor prin digitalizarea fluxurilor interne ce deservesc serviciile online disponibile pe portal.
  • Modernizarea site-ului oficial al instituţiei cu dezvoltarea inclusiv a capacităţii de adaptabilitate pentru orice dispozitiv şi de accesibilitate pentru persoanele cu dizabilităţi.
  • Dezvoltarea şi implementarea unui sistem online de colectare şi votare a proiectelor propuse în cadrul procedurii prevăzute de Legea nr. 350/2005.
  • Instrument extranet pentru confirmare a veridicitaţii actelor emise de primărie. Toate documentele eliberate în format electronic vor purta un cod QR ce va putea fi citit cu ajutorul unui dispozitiv mobil.
  • Achiziționarea a 70 de semnături electronice calificate pentru funcționari din cadrul instituției care vor fi implicați în activitățile descrise în proiect.
  • Retro-digitalizarea a 670.000 documente din arhiva instituției vor fi puse la dispoziția solicitanților, pe portalul de servicii, în format electronic.