Un pod de 100.000 de euro, de la Primăria Craiova

0
375

Autorităţile locale au lansat licitaţia pentru execuţia podului de la intersecţia străzii Ştefan cel Mare cu strada Feldioara. Investiţia este estimată la peste 100.000 de euro, deşi contractul obligă firma de construcţii câştigătoare doar la lucrări de consolidare.

În acest moment, circulaţia pe sub podul de la intersecţia străzilor Ştefan cel Mare şi Feldioara este închisă, municipalitatea afirmând că maşinile nu mai pot circula pe acolo nici când plouă şi  nici măcar când nu plouă. Specialiştii susţin că,  în perioadele cu precipitaţii, se produc infiltraţii mari sub pod, care afectează din ce în ce mai mult structura de rezistenţă a pasajului. «Personalul tehnic al municipiului Craiova a hotărât că investiţia este oportună, iar necesitatea este evidentă», se arată în documentaţia de licitaţie. Ca act doveditor al forţei majore, municipalitatea invocă un proces-verbal de constatare, încheiat la mijlocul lunii martie, de o comisie tehnică a Primăriei Craiova care s-a deplasat la pasajul rutier şi a tras concluzia că se impune oprirea circulaţiei sub pasaj, precum şi elaborarea documentaţiei tehnice necesare reabilitării pasajului în regim de urgenţă.

Expertiza confirmă lucrări de consolidare

Licitaţia a fost lansată în această săptămână de Primăria Craiova şi implică lucrări de proiectare şi de execuţie la acest pod. În documentaţia postată pe sistemul electronic de achiziţii publice, Primăria Craiova descrie însă lucrările care trebuie să se facă la acest pasaj ca fiind simple lucrări de consolidare. În documentaţia municipalităţii se observă că există deja două variante de lucru care au fost puse la dispoziţie de Proiect SA Craiova, firma care a efectuat expertizei podului. Prima îi sugerează constructorului să folosească o cămăşuire betonată prin torcretare, iar cea de-a doua variantă – o cămăşuire betonată prin cofraj. Autorităţile locale i-au impus constructorului să meargă, totuşi, pe prima variantă, care a fost recomandată şi de expert ca fiind o lucrare de calitate şi care poate fi terminată mai repede. Pentru că infiltraţiile pleacă de la o conductă, contractul mai prevede şi schimbarea ei.

Lucrarea trebuie să fie gata în 45 de zile

Trecute ca lucrări de execuţie, dar detaliate ca şi lucrări de consolidare, investiţiile la podul de pe bulevardul Carol I sunt, totuşi, cotate la suma de aproximativ 120.000 de euro. După cum se precizează în documentaţie, aceşti bani sunt daţi în totalitate de la bugetul local. Ca să pună însă mâna pe acest contract, constructorul trebuie să probeze că are o cifră de afaceri, pe ultimii trei ani, mai mare de 230.000 de euro, să prezinte lista principalelor lucrări executate în ultimii 5 ani şi să facă dovada că deţine utilaje, instalaţii şi echipamente tehnice performante. Printre altele, municipalitatea a mai cerut ca societatea să aibă în echipa de lucru personal calificat, cu experienţă profesională de minimum trei ani. Dacă se va încadra în aceste criterii, licitaţia va fi adjudecată de firma de construcţii care va veni cu preţul cel mai scăzut, aceasta fiind obligată să termine lucrarea într-o lună şi jumătate.