S-a stabilit perioada susţinerii examenelor de corigenţă

0
116
Examenele de corigență pentru elevii de clasele primare, gimnaziale, liceale și profesionale au loc în perioada 8-19 iulie, după cum se precizează într-un document trimis de Ministerul Educației către Inspectoratele Şcolare. Elevii care nu se prezintă la sesiunea de corigențe și cei care nu promovează examenul vor fi declarați repetenți.

Astfel,  elevii din clasa a VIII-a, care au susținut şi promovat examenul de corigență, se pot înscrie la admiterea în clasa a IX-a, pe locurile rămase libere, în a doua etapă de admitere, conform calendarului aprobat prin Ordinul ME nr. 6154/2023, în perioada 12-14 august 2024. De asemenea, se pot înscrie în etapa a doua de admitere în învăţământul profesional și învățământul profesional dual, conform calendarului aprobat prin Ordinul ME nr. 6070/2023, în perioada 2 și 5 august 2024. „Elevii corigenți, care nu s-au prezentat la sesiunea de corigențe din perioada 8-19 iulie 2024 sau nu au promovat examenul de corigenţă, vor fi declarați repetenți”, se mai menţionează în notă. Cei din clasele terminale de liceu, care au trecut examenul de corigență, se înscriu la examenul de bacalaureat, sesiunea august 2024, în perioada 15-22 iulie 2024, conform OME nr. 6156/2023. „Elevii claselor terminale de liceu, ai învăţământulul profesional și al stagiilor de pregătire practică, care au promovat examenele de corigență în sesiunea 8-19 iulie 2024, se pot înscrie la examenul de certificare a competențelor profesionale, sesiunea august 2024”, mai precizează Ministerul Educației. În situația în care curriculumul este organizat pe module, se desfășoară o sesiune specială de examene de corigență, în ultima săptămână de cursuri a anului școlar, pentru elevii care nu au promovat modulele, indiferent de numărul de module nepromovate. Elevii din învăţământul postliceal, calificarea profesională asistent medical generalist, se pot prezenta la sesiunea de corigențe în perioada 23-29 august 2024.

Nota Ministerului Educației poate fi consultată mai jos:

Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP) stabilește, la art. 119, că „sunt declaraţi corigenţi elevii care obţin calificativul “Insuficient”/medii anuale sub 5,00 la cel mult două discipline de studiu, precum şi elevii amânaţi care nu promovează examenul de încheiere a situaţiei şcolare, la cel mult două discipline de studiu.”

Ce prevede ROFUIP în cazul elevilor repetenți

Art. 120 – „(1) Sunt declarați repetenți:

a) elevii care au obținut calificativul „Insuficient“/medii anuale sub 5 la mai mult de două discipline de învățământ/module care se finalizează la sfârșitul anului școlar. Prevederile se aplică și elevilor care nu au promovat examenele de corigență în sesiunea specială, organizată în conformitate cu art. 119 alin. (4);

b) elevii care au obținut la purtare calificativul anual „Insuficient“/media anuală mai mică de 6;

c) elevii corigenți care nu se prezintă la sesiunea de examen de corigență sau, după caz, la sesiunea specială prevăzută la art. 119 alin. (4) sau care nu promovează examenul la toate disciplinele/modulele la care se află în situație de corigență;

d) elevii amânați care nu se prezintă la sesiunea de încheiere a situației școlare la cel puțin o disciplină/un modul;

e) elevii exmatriculați din învățământul postliceal, cu drept de reînscriere; acestora li se înscrie în documentele școlare „Repetent prin exmatriculare, cu drept de reînscriere în aceeași unitate de învățământ sau în altă unitate de învățământ“.

(2) La sfârșitul clasei pregătitoare și al clasei I elevii nu pot fi lăsați repetenți. Elevii care, pe parcursul anului școlar, au manifestat dificultăți de învățare, menționate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoționale, cognitive, a limbajului și a comunicării, precum și a dezvoltării capacităților și atitudinilor față de învățare, rămân în colectivele în care au învățat și intră, pe parcursul anului școlar următor, într-un program de remediere/recuperare școlară, realizat de un învățător/institutor/profesor pentru învățământul primar împreună cu un specialist de la Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională.”