Ford Motor Company a început de ieri producţia de serie a noului motor EcoBoost de 1,5 litri, la fabrica sa, de talie mondială, din Craiova, fiind cel de-al doilea motor realizat aici, după premiatul EcoBoost de 1 litru, confirmând încă o dată contribuţia importantă a uzinei din Craiova în ceea ce priveşte flexibilitatea sistemului Ford de producţie la nivel global. Compania Ford a investit la uzina de la Craiova 50 de milioane de euro pentru producţia noului motor EcoBoost de 1,5 litri şi 180 CP. Lansarea noului motor are loc aproape un an de la demararea producţiei motorului EcoBoost de un litru care echipează automobilul Ford B Max.
Noul motor construit la Craiova este o apariţie esenţială din punct de vedere strategic pentru Ford, având în vedere eforturile companiei de a răspunde cererii mari la nivel mondial pentru motoarele sale EcoBoost în patru cilindri. Motorul EcoBoost de 1,5 litri este cel de-al doilea motor ce va fi construit la uzina de motoare din Craiova în care Ford a investit peste 230 de milioane de euro, dupăpremiatul motor EcoBoost de 1 litru, ce a fost lansat în producţie cu un an în urmă. În total, Ford investeşte peste 800 de milioane de euro în producţia de motoare şi vehicule în România Motorul de 1,5 litri beneficiază de tehnologia turbo caracteristică EcoBoost, injecţie directă şi supape cu distribuţie variabilă şi a fost proiectat pentru a oferi consum şi mai redus, precum şi niveluri înalte de rafinament, silenţiozitate şi performanţă. „Uzina de Motoare de la Craiovaare un rol foarte important în ansamblul flexibilităţii sistemului global Ford de producţie amotoarelor. Mă bucură foarte mult faptul că fabrica noastră va avea o contribuţie semnificativă în sprijinirea cererii mari la nivel global pentru vehicule Ford cu consum redus de combustibil şi emisii scăzute de CO2”, a declarat Jan Gijsen, Preşedintele Ford România
1000 de angajaţi
Motorul EcoBoost de 1,5 litri va fi mai întâi introdus pe piaţa chineză pe noul Ford Mondeo, ce şi-a facut deja apariţia la Salonul Auto de la Shanghai. Ulterior, noul motor de 1.5 l EcoBoost va echipa modelul Fusion în America de Nord în cursul acestui an, respectiv noul Mondeo în Europa. Uzina de Motoare de la Craiova are în prezent aproximativ 1000 de angajaţi care lucrează în două şi trei schimburi pentru a face faţă cererii de motoare Ford EcoBoost de pe piaţă.
„Lansarea producţiei noului motor EcoBoost de 1,5 litri reprezintă un punct de reper pentru echipa noastră de aici, de la Craiova. Sunt foarte mândru că, datorită acestui nou motor, produsele noastre vor fi de acum încolo utilizate nu numai în Europa, ci în întreaga lume”, a declarat Ian Pearson, şeful Secţiei de Producţie Motoare de la uzina din Craiova.
Aceleaşi performanţe în materie de putere şi cuplu
Noul motor EcoBoost de 1,5 litri cu bloc-motor din aluminiu şi două axe cu came va prezenta unele dintre caracteristicile inovatoare lansate odată cu premiatul motor EcoBoost de 1 litru, inclusiv o galerie de admisie integrată în chiulasă. Noul motor este preconizat a oferi aceleaşi performanţe în materie de putere şi cuplu ca şi actualul motor Ford EcoBoost de 1,6 litri, în acelaşi timp asigurând un consum şi emisii de CO2 mai mici. Motorul EcoBoost de 1,5 este primul motor Ford care încorporează un ambreiaj controlat de calculator pe pompa de apă acţionată de curea, ceea ce îmbunăţeşte şi mai mult eficienţa, reducând timpul de încălzire. A fost adăugat şi un radiator cu răcire pe apă pentru o alimentare mai eficientă a motorului cu aer. În cadrul evenimentului de ieri, Ford România a anunţat totodată şi efectuarea unei donaţii către Universitatea din Craiova, Facultatea de Mecanică. Aceasta constă în două automobile Ford B-MAX şi două motoare EcoBoost de 1 litru, de care vor beneficia studenţii în cadrul cursurilor practice.
EcoBoost de 1 litru a câştigat premiul „Motorul Internaţional al Anului 2012”
Pe 12 aprilie, Ford Motor Company a anunţat că „producţia motorului EcoBoost de 1,5 litri în patru cilindri – al cincilea membru al familiei EcoBoost – va debuta la uzina Ford de talie mondială de la Craiova, România, spre finalul acestei luni” şi că alte unităţi unde se va produce acest motor vor fi anunţate în viitor. Ford a vândut peste 600.000 de vehicule echipate cu motoare EcoBoost la nivel mondial de la debutul gamei în 2009, odată cu lansarea motorului EcoBoost V6 de 3,5 litri. Ford a adăugat motorul EcoBoost de 2 litri în 2010. A urmat apoi motorul EcoBoost de 1,6 litri în 2011, iar anul trecut a fost lansat motorul EcoBoost de 1 litru, câştigând premiul „Motorul Internaţional al Anului 2012”. Până la finalul acestui an, aproape 80% din modelele companiei la nivel mondial vor fi echipate cu tehnologia EcoBoost. Ford produce în prezent la fabrica din Craiova automobile B-MAX şi motoare de 1 litru EcoBoost.
Ion Prioteasa, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj :
„ După ce anul trecut a intrat în producţie motorul de 1.0 litru EcoBoost, care a făcut fală Craiovei în toată Europa, iată că avem astăzi ( n.r ieri) parte de o nouă lansare, motorul de 1.5 litru EcoBoost. Acest nou motor va pleca de la Craiova, din România, spre China şi spre America de Nord. Este un lucru extraordinar, care demonstrează că bunurile fabricate la Craiova şi în România pot concura pe orice piaţă şi o pot face cu succes. Sigur că oricine rămâne impresionat când aude că, în ciuda greutăţilor pricinuite de criza economică, fabrica Ford de la Craiova a produs în mai puţin de un an peste 30.000 de maşini B-MAX sau că, de la începutul anului, ritmul de producţie a fost de aproximativ 30 de maşini pe zi şi circa 1.000 de motoare pe zi. Ford România asigură astăzi locurile de muncă pentru peste 4.000 de oameni, la care se adaugă alte câteva sute ale furnizorilor Ford. Noi le acordăm tot sprijinul de care au nevoie şi le dorim succes”
Lia Olguţa Vasilescu, primarul Craiovei :
„Sunt foarte mândră de ceea ce aţi făcut aici. De fapt de orice produs fabricat la Craiova care apare oriunde în lume suntem mândrii. Ne-aţi dat de trei ori până acum motive de bucurie. Prima dată când s-a lansat modelul B-Max, a doua oară când s-a lansat motorul de 1 litru şi astăzi (n.r ieri), când se lansează motorul de 1,5. Sunteţi cel mai mare contribuabil în ceea ce priveşte taxele şi impozitele. Am încercat să vă ajutăm de fiecare dată când aţi apelat la noi. Am solicitat un sens giratoriu vi l-am făcut imediat, din spronsorizări, licitaţia ar fi durat 4,5 luni. O să facem şi Autostrada Craiova-Piteşti pentru că aţi solicitat un drum…”
Prof.univ.dr Dan Claudiu Dănişor, rectorul Universităţii din Craiova ;
„Dorim să mulţumim Ford România pentru interesul manifestat de companie în educarea tinerelor generaţii de specialişti în industria auto. Construim un parteneriat solid cu Ford şi împreună vom putea să creăm un mediu motivaţional pentru studenţii noştri şi să îi pregătim pentru viitoare oportunităţi de angajare”.
Jan Gijsen, Preşedintele Ford România :
„Ford este mai mult decât un investitor în România şi în Dolj. Ford este, de asemenea, un partener şi un membru responsabil al comunităţii oraşului Craiova şi suntem foarte onoraţi să facem această donaţie. Vrem să asigurăm Universitatea locală de angajamentul nostru ferm de a sprijini educaţia şi de a contribui la viitorul specialiştilor români”