În vederea marcării aderării României la UE / S-a lansat campania naţională de comunicare

0
314

UEÎn 2017, pe 1 ianuarie, România marchează 10 ani de la aderarea la Uniunea Europeană. Preşedinţia RomânieiGuvernul şi Reprezentanţa Comisiei Europene în România vor coordona în parteneriat o campanie naţională de comunicare dedicată marcării momentului şi evaluării acestei decade de apartenenţă a României la Uniunea Europeană. În acest context, se va desfăşura un concurs şi anume se va alege un logo de campanie, care să asigure identitatea vizuală unitară a campaniei, şi care va fi folosit pe materialele campaniei, pe diferite canale de comunicare utilizate de către cele trei instituţii.

Pe 18 noiembrie 2016 a avut loc lansarea proiectului şi startul înscrierilor în concurs. 5 decembrie 2016, ora 23.00 (ora României) va fi ultima zi de înscriere şi de depunere a propunerilor. În perioada 6 – 8 decembrie 2016 va avea loc preselecţia celor 10 propuneri care intră în finală, iar 9 decembrie începe votul public, pe Facebook, pentru alegerea câştigătorului.  18 decembrie 2016 va fi data limită de vot pagina de Facebook a RCE, iar pe 19 decembrie se va anunţa câştigătorul. Timp de un an întreg, dezbaterea despre ce aduce România Uniunii şi ce înseamnă Uniunea pentru români va sta sub acest semn. Premiu va consta într-o tabletă grafică şi suma de 700 de euro, ca remuneraţie pentru cesiunea drepturilor de autor. Logo-ul trebuie să fie un element unitar şi recognoscibil, care să sublinieze apartenenţa României la Uniunea Europeană şi împărtăşirea unui set de valori comune cu aceasta, să fie memorabil, creativ, lizibil şi relevant. Logo-ul ales va fi unul versatil, pentru a putea fi folosit pe variate medii de comunicare, de la semnătura electronică şi până la panouri de afişaj public. Un Participant poate participa la concurs cu un singur Logo. Concursul se adresează cu precădere studenţilor la arte plastice şi la arhitectură, artiştilor plastici, designerilor, arhitecţilor (în nume propriu, nu ca angajaţi ai unor societăţi comerciale şi nu în nume colectiv), precum şi tuturor cetăţenilor români în vârstă de minimum 18 ani la data înscrierii în concurs, cu domiciliul în România sau în orice alt stat. „Nu trebuie să fii specialist, trebuie să fii însă creativ, foarte inspirat şi să te simţi, simultan, şi român şi european”, se precizează într-un comunicat de presă al Comisiei Europene.UE1

Un participant poate participa la concurs cu un singur Logo

Pentru evitarea oricărui dubiu, în vederea participării la concurs, participanţii trebuie să se înscrie prin completarea formularului de înscriere şi trimiterea unui email, la  adresa de email concurs@spatiuleuropa.eu, care să aibă ataşate, inclusiv sub forma unei arhive, Formularul de înscriere şi un fişier în care să se regăsească reproducerea Logo-ului. Formularul de înscriere se va găsi pe site-ul http://ec.europa.eu/romania  şi va putea fi descărcat de pe acest site în vederea completării, semnării şi trimiterii. Participanţii nu au dreptul să modifice formularul de înscriere, ci doar să îl completeze în totalitate şi mod corespunzător cu datele menţionate în formularul de înscriere. Înscrierea va consta în două fişiere. Un fişier în format .jpg sau .png sau .pdf care conţine propunerea sa de logo, în două versiuni: versiunea color şi versiunea monocromă (pentru utilizare alb-negru). Şi un alt fişier text care va conţine informaţii privind concurentul, o scurtă descriere / argumentare a propunerii grafice şi o declaraţie pe proprie răspundere semnată şi datată. Logo-ul trebuie să aparţină participantului care îl trimite şi va consta în principal într-un simbol, siglă formată dintr-un ansamblu de semne grafice. Un participant poate participa la concurs cu un singur Logo. Fiecare versiune va avea minimum 500 x 500 pixeli. Fişierul în care se va regăsi reproducerea Logo-ului va avea maximum 8 MB. Logo-ul trebuie să răspundă temei concursului.UE2

Cele 10 lucrări vor fi evaluate şi de public, pe pagina de Facebook a Reprezentanţei CE

Organizatorii vor pre-selecţiona, cu ajutorul unui grup de experţi alcătuit din Aneta Bogdan (Brandient), Şerban Alexandrescu (Headvertising) şi Teodor Frolu (DC Communication), primele 10 cele mai valoroase lucrări, care vor intra în competiţia finală. Pre-selecţia se va face pe următoarele criterii: relevanţă pentru temă; atractivitate; originalitate; funcţionalitate (vizibilitate şi lizibilitate) şi adaptabilitate pentru diferite medii şi produse. Cele 10 lucrări vor fi evaluate şi de public, pe pagina de facebook a Reprezentanţei CE, iar votul acordat de public va conta în proporţie de 25% în alegerea logo-ului câştigător. Se vor acorda punctaje de la 1 la 20 pentru fiecare dintre criteriile de jurizare pentru prima etapa şi se vor aduna toate punctajele, logo-urile participanţilor care au obţinut primele 10 punctaje (“Logo-urile calificate pentru a doua etapa de punctare”) urmând să treacă în a doua etapă de punctare. Punctajul maxim care poate fi obţinut de un Logo în prima etapă de punctare este de 100 de puncte. A doua etapă va avea la rândul ei două etape. Prima va fi etapa de punctare de un juriu care va fi format din persoane desemnate de organizator iar cea de-a doua va fi etapa de punctare pe Facebook.  Logo-urile calificate pentru a doua etapă de punctare vor fi postate pe pagina de Facebook a organizatorului, urmând ca Logo-urile să fie punctate pe baza reacţiilor exprimate de public pe pagina de Facebook a organizatorului pentru fiecare Logo în parte. Pentru punctare vor fi luate în calcul următoarele reacţii: like, love, haha şi wow. Reacţiile sad şi angry NU vor fi luate în calcul pentru punctare sau pentru alt scop.

Pentru Logo-ul care a primit cel mai mare număr de reacţii se va acorda punctajul maxim de 25 de puncte iar pentru celelalte Logo-uri punctajul se va calcula după algoritmul: Nota (n) = (Număr reacţii / Numărul cel mai mare reacţii) x 25. Punctajul final obţinut “n” va fi între 0 – 25 puncte.

UE 3