Ponta: Voi respecta şi voi pune în aplicare imediat decizia PE în cazul lui Severin

0
50
Adrian Severin

PSD aşteaptă rezultatul anchetei Parlamentului European în ceea ce-l priveşte pe europarlamentarul Adrian Severin, a declarat, ieri, preşedintele formaţiunii, Victor Ponta, adăugând că va respecta şi va pune în aplicare imediat decizia forului legislativ de la Bruxelles, oricare ar fi aceasta. Întrebat dacă în cazul în care se dovedeşte vinovăţia europarlamentarului social-democrat acesta ar putea fi exclus din partid, Ponta a afirmat că aşteaptă întâi să vadă concluziile PE. „Dar din punctul nostru de vedere – eu judec pe toată lumea exact cu aceeaşi măsură, nu pe cei care nu-mi sunt prieteni într-un fel sau pe cei care-mi sunt prieteni în altfel – situaţia există, nu poate fi negată. Ceea ce s-a prezentat şi în mass-media românească din ceea ce s-a luat în discuţie la nivel european este o situaţie gravă şi decizia domnului Severin de a se suspenda din funcţiile politice era absolut necesară”, a menţionat Ponta. El a mai afirmat că nu ştia de faptul că Severin a informat în urmă cu o săptămână conducerea grupului Socialiştilor din PE despre acest subiect.  „Mie nu mi-a spus. (…) E o problemă de integritate şi problemele de integritate şi la PE şi la PSD le rezolvăm, nu facem ca la PDL cu Păsat şi cu Ridzi şi cu Macovei şi Preda şi alţi integralişti de genul ăsta. (…) Într-adevăr domnul Severin a ajuns în această situaţie şi în mod sigur putea s-o evite. M-a informat atunci când l-am întrebat eu pe domnul Severin şi aşa e normal să se întâmple””, a afirmat Ponta. Ieri, europarlamentarul social-democrat Adrian Severin a decis să se autosuspende din Biroul Permanent Naţional (BPN) al PSD până la clarificarea situaţiei sale în Parlamentul European. Cotidianul britanic The Sunday Times a publicat un articol potrivit căruia trei europarlamentari – slovenul Zoran Thaler, austriacul Ernst Strasser şi Adrian Severin, foşti miniştri de externe – s-ar fi declarat dispuşi „să-şi vândă serviciile” contra unor sume de până la 100.000 de euro unor jurnalişti ai publicaţiei menţionate care pretindeau că se ocupă cu acţiuni de lobby. Parlamentul European a decis să lanseze o investigaţie în urma informaţiilor apărute în cotidianul britanic.