Învățământ bazat pe muncă de înaltă calitate și învățare duală

0
1355

Inspectoratul Școlar Județean Dolj implementează proiectul Erasmus +KA202-049191 “TOTVET – Instruirea tutorilor și a cadrelor didactice din domeniul VET pentru învățământul bazat pe muncă de înaltă calitate și învățarea duală”. Proiectul urmărește creșterea competențelor profesionale ale cadrelor didactice din domeniul formării profesionale, având ca obiective specifice: crearea  unui model european de formare inovatoare și integrat, bazat pe învățarea mixtă prin MOOC și ateliere de formare față în față, având ca scop îmbunătățirea calității în WBL și DL, competențele profesionale ale tutorilor în companii, formatori și profesori VET; stabilirea unui Curriculum pentru formarea tutorilor și formatorilor implicați în WBL și DL, axat pe îmbunătățirea competențelor lor pentru asigurarea unei bune calități a WBL și DL și a abilităților de a organiza procesul de învățare al cursantului, folosind metode de formare adecvate pentru formare, evaluarea rezultatelor formării și furnizarea de feedback stagiarilor; înființarea unui curs deschis online (MOOC), pilotarea și validarea acestuia în cursul instruirii a 150-200 de tutori și formatori la locul de muncă, îmbunătățirea abilităților lor de a organiza și conduce învățarea la locul de muncă; organizarea unui atelier de formare european care să instruiască 20 de facilitatori, îmbunătățind cunoștințele și abilitățile lor de a organiza și facilita învățarea pe MOOC; elaborarea unei metodologii, a unor module și programe de instruire, care sunt evaluate și validate în cadrul atelierelor de formare organizate în România și Polonia pentru 75 -100 de profesori și formatori VET, crescând competențele lor pentru proiectarea curriculumului de formare și organizarea procesului de învățare în WBL și DL; crearea resurselor și a instrumentelor de învățare, precum și un realizarea unui traseu ușor de navigat pentru autoinstruirea profesorilor și a profesioniștilor din domeniul VET implicați în WBL și DL și punerea lor la dispoziție pe platforma de învățare a proiectului;

Pe baza modelului de formare inovator, a curriculum-ului dezvoltat de ISJ Dolj și a instrumentelor și resurselor de învățare create, pilotate și testate de partenerii din proiect, a fost dezvoltat un curs masiv deschis online (MOOC), care are ca scop formarea tutorilor și a cadrelor didactice la locul de muncă, astfel încât să ofere învățământ de calitate și învățare duală. Cursul a fost găzduit de platforma Blackboard, a durat șase săptămâni și a fost structurat în șase module: un modul de pornire, patru module bazate pe unitățile curriculare și un modul de evaluare.