Cititul şi socotitul, dificile pentru mulţi români – UE cere să nu se reducă bugetul pentru Educaţie

0
53

Ţările Uniunii Europene şi-au îmbunătăţit sistemul de învăţământ în domenii-cheie, dar au atins doar unul dintre cei cinci indicatori de referinţă stabiliţi pentru 2010, România având încă un număr ridicat de persoane care scriu şi citesc cu dificultate, procentul fiind de 40% în 2009 faţă de media UE de 17%.

Concluziile sunt prezentate în cadrul noului raport al Comisiei Europene privind progresele înregistrate în învăţământ şi formare. În acest raport se mai arată că ţara noastră are mari probleme şi cu abandonul şcolar timpuriu. De asemenea, participarea adulţilor la învăţare pe tot parcursul vieţii este un alt indicator la care România stă încă slab, comparativ cu alte state UE.

„Vestea bună este că nivelul Educaţiei în Europa a crescut considerabil. Mai mulţi tineri absolvă învăţământul secundar şi învăţământul superior decât acum zece ani. Dar abandonul şcolar timpuriu continuă să reprezinte o problemă care afectează un tânăr din şapte în Uniunea Europeană şi unul din cinci elevi are în continuare competenţe reduse de citire la vârsta de 15 ani. Iată de ce învăţământul şi formarea se numără printre obiectivele esenţiale ale strategiei Europa 2020. Avem nevoie de eforturi suplimentare din partea statelor membre pentru a ne îndeplini obiectivele comune europene”, a afirmat Androulla Vassiliou, comisar pentru Educaţie.

Comisarul cere cu fermitate statelor membre să nu opereze reduceri în bugetele de Învăţământ, chiar dacă se confruntă cu constrângeri din cauza crizei economice.