Consiliul Concurenţei (CC) a demarat la începutul lunii o investigaţie sectorială pe piaţa carburanţilor, urmând să verifice de ce preţul carburanţilor din România a crescut în ultima perioadă peste media UE. Bogdan Chiriţoiu, preşedintele CC spune că evoluţia preţului a fost surprinzătoare.
Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei a spus că în acest an Autoritatea de Concurenţă se va “insista” pentru crearea platformei digitale destinată comparării preţurilor la combustibil, asemănătoare Monitorului Preţurilor, dar că nu poate preciza când va fi finalizată aceasta. “Anul acesta vrem să insistăm cu platforma pentru compararea preţurilor la combustibil. Vă mulţumim pentru ofertă. Am avut succes cu Monitorul Preţurilor la bunurile alimentare”, a declarat ieri, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, la conferinţa “ZF Power Summit `17 – Fuel of the Future”.
Acesta a răspuns astfel la invitaţia de colaborare lansată de Răzvan Nicolescu, fost ministru al Energie, în prezent consultant în cadrul Deloitte, care a spus că “Este importantă crearea platformei digitale care să cuprindă toate preţurile la carburanţi din România. Deloitte este dispusă să colaboreze gratis pentru acest proiect”. Chiriţoiu a spus că nu poate avansa un termen până la care va fi finalizată platforma pentru compararea preţului carburanţilor.
Anterior, într-un interviu acordat MEDIAFAX, preşedintele Consiliului Concurenţei a precizat că “Legea spune că Statul trebuie să asigure un comparator de preţuri pentru serviciile bancare. Cei de la Protecţia Consumatorului sunt interesaţi de proiectul acesta şi vom colabora cu ei, aşa cum am colaborat şi pentru Monitorul Preţurilor. De asemenea, am dori să existe un produs similar pentru preţurile la benzină şi motorină. Aici însă sunt nişte initiative private şi nu vreau să le subminăm. Jobul Statului nu este să facă ceea ce deja fac privaţii. Doar dacă vedem că ceea ce fac aceştia nu merge destul de bine, îi putem sprijini. Cred că iniţiativele actuale nu merg destul de bine, dar vrem să le ajutăm pe ele să crească, nu să le luăm noi, Statul, locul”.
În opinia lui Hamza Karimov, CEO, Socar România „Există problema legată de stocul strategic şi de importul motorinei. România nu est o ţară care să-şi acopere consumul din producţia internă şi depinde de preţul internaţional al petrolului. Acum trei ani a fost un impozit care a mutat stocurile în Ungaria”.