Ulterior, apelul este redirecționat către o altă persoană care se recomandă ca fiind din partea Poliției și le solicită victimelor să transfere bani într-un „cont sigur”, pentru a proteja fondurile. Această metodă a dus la pierderea unor sume mari de bani de către cetățenii de bună credință. La nivelul României, au fost înregistrate dosare penale ca urmare a faptului că persoanele vătămate au dat curs și ultimei solicitări de transfer al banilor în contul „sigur”, iar din acel moment au pierdut controlul asupra fondurilor personale.
Recomandări ale poliţiştilor
Aceasta este o formă de fraudă bazată pe tehnica de „spoofing”, prin care autorii falsifică informațiile de identificare pentru a se da drept o sursă de încredere (bănci, autorități), cu scopul de a înșela victimele (cetățenii de bună credință). În acest sens, Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) vine cu recomandări pentru protecția cetățenilor: “Nu răspundeți apelurilor telefonice nesolicitate care vă cer informații sensibile sau transferuri de bani; verificați orice informație primită prin canale oficiale, contactând direct instituțiile implicate; nu transferați bani în conturi neoficiale sau suspecte!; dacă aveți suspiciuni, contactați imediat autoritățile competente (poliție, bancă etc.)”.