Ford a fost cea de-a treia cea mai bine vândută marcă, înregistrând cota de piaţă de 8,21%. În 2014, compania americană a vândut în România peste 7039 unităţi, o creştere de 41,57% faţă de 2013. Fiesta continuă să fie cel mai bine vândut model din gama Ford în România, cu 2575 unităţi înmatriculate în 2014. Comparativ cu 2013, în 2014 vânzările Ford către persoanele fizice au crescut cu 49,41%, iar în cazul clienților de flotă cu 39,63%. Conform datelor furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, în 2014 au fost înmatriculate 7039 vehicule Ford. Astfel, în 2014 Ford a fost cea de-a treia cea mai bine vândută marcă din România, înregistrând o creștere de peste 41,57% față de 2013.
Cota de piaţă a Ford în 2014 a fost de 8,21 %, ceea ce reprezintă o creştere de 17,66 % comparativ cu anul 2013 când marca americană a înregistrat o cota de piață de 6,98%, un record pentru Ford în ultimii 5 ani de prezenţă directă pe piaţa din România. Cel mai bine vândut model Ford al anului 2014 a fost Fiesta (2575unităţi), urmat de Focus (1676 unităţi) şi Transit (827 unităţi). Anul 2014 a fost bogat în lansări de vehicule comerciale, acolo unde gama Transit a fost reînnoită complet prin modele precum Transit Courier şi Transit Connect.
„Vânzările către persoanele fizice au crescut cu 49,41%”
În 2014 vânzările de vehicule comerciale au reprezentat aproximativ 18% din ansamblul vânzărilor mărcii Ford în România. “Ne bucură rezultatele pe care le-am obţinut în 2014, un an în care noile noastre produse şi tehnologii ne-au ajutat să ne îmbunătăţim vizibil prezenţa pe piaţa din România. În timp ce în 2014 piaţa a crescut cu 20,32%, Ford a crescut cu peste 40% şi suntem mulţumiţi în mod deosebit de faptul că am reuşit să creştem semnificativ vânzările atât în rândul persoanelor fizice, cât şi către clienţii de flote. Din estimările noastre, vânzările Ford către persoanele fizice au crescut cu 49,41%, iar în cazul clienţilor de flotă cu 39,63%”, a declarat Zoltan Brassai, director general Ford România, Compania Naţională de Vânzări.
Programul gratuit de conducere preventivă – Ford Driving Skills for Life
Alături de lansări importante de produs precum noul Focus şi noul Ford Mondeo, anul 2014 a marcat şi debutul în România al programului gratuit de conducere preventivă – Ford Driving Skills for Life care s-a bucurat de un real succes în rândul tinerilor participanţi. Prin acest program, Ford a reuşit să instruiască în România peste 1000 de tineri, ceea ce reprezintă o performanţă pentru România și locul pe care îl ocupă în ansamblul acestui proiect. “2015 se anunță a fi un an dinamic pentru Ford în România întrucât vom avea un număr important de lansări pentru noi produse, inclusiv mult aşteptatul Ford Mustang, care în vara acestui an va ajunge şi în ţara noastră. În plus, ne bucurăm să putem continua şi extinde în 2015 programul nostru de conducere preventivă Ford Driving Skills for Life, care vine în întâmpinarea tinerilor şoferi şi îi învaţă pe aceştia să conducă responsabil ”, a spus Brassai.
Cota de piaţă totală a Ford în Europa a crescut cu 0,2%
În 2014, la nivel european Ford a vândut 1.16 milioane de vehicule în cele 20 de pieţe, ceea ce reprezintă o creştere de 7,3 % faţă de anul precedent. Cota de piaţă totală a Ford în Europa a crescut cu 0,2% ajungând în 2014 la 8% – acesta fiind cel mai bun rezultat din 2011 încoace. Ford rămâne în continuare cea de-a doua cea mai bine vândută marcă din Europa.