Miercuri, 19 noiembrie, Alianţa Franceză din Craiova a găzduit vernisajul expoziţiei de artă digitală „Ma vedette, mon prof”, un omagiu adus profesorilor de limba franceză din judeţul Dolj, cu ocazia Zilei Internaţionale a Profesorului de Limba Franceză. Evenimentul a fost organizat sub tema globală „Chanter, jouer, enseigner : la francophonie en musique”, ce subliniază rolul esenţial al profesorilor în promovarea francofoniei prin artă şi creativitate.
Într-o perioadă în care tinerii sunt adesea influenţaţi de modele efemere, profesorul de limba franceză rămâne un reper de cultură, rafinament şi educaţie autentică. El nu doar transmite cunoştinţe, ci formează gustul estetic, deschide porţi către literatură şi muzică francofonă şi stimulează gândirea critică. Proiectul „Ma vedette, mon prof” a fost o celebrare a acestui impact profund asupra elevilor.
Un proiect inovativ de artă digitală şi muzică
Elevii au fost invitaţi să îşi descrie profesorii de limba franceză în câteva fraze, în limba franceză şi să transforme aceste descriere în portrete digitale, folosind tehnologia de inteligenţă artificială. Rezultatul a fost o colecţie impresionantă de 50 de lucrări, care surprind nu doar trăsăturile fizice ale profesorilor, ci şi esenţa acestora – personalitatea, pasiunea şi dăruirea lor. Fiecare lucrare a fost însoţită de o descriere în limba franceză şi un cod QR care redirecţiona vizitatorii către o melodie francofonă, aleasă de elevi pentru a reflecta trăsăturile specifice ale fiecărui dascăl.
Această fuziune între artă vizuală şi muzică a transformat expoziţia, deschisă publicului larg, la sediul Alianţei Franceze din Craiova, într-o experienţă interactivă, unde imaginea şi sunetul s-au completat reciproc, creând o atmosferă vibrantă şi emoţionantă. Astfel, tema „Chanter, jouer, enseigner: la francophonie en musique” a fost adusă la viaţă, iar vizitatorii au avut ocazia să descopere nu doar portrete vizuale, ci şi poveşti sonore despre fiecare profesor.
Prin acest proiect, Alianţa Franceză din Craiova a reuşit să creeze un spaţiu de reflecţie asupra impactului pe care profesorii de limba franceză îl au asupra elevilor, aducând în prim-plan nu doar competenţele lingvistice, dar şi umanitatea, dedicarea şi influenţa culturală a acestora.
















